XNA pensionat, DirectX urmează

1

DirectXLogoIMGPlatforma de dezvoltare XNA este pe drumul de a fi scoasă la pensie anul viitor. Conform unui mesaj trimis de Microsoft către membri comunității MVP (compusă din dezvoltatori recunoscuți de Microsoft pentru expertiza lor), XNA nu se mai află în dezvoltare, însemnând că versiunea sa curentă este ultima, iar pe 1 aprilie 2014 va fi retrasă din programul MVP. În cazul în care nu sunteți familiari cu această infrastructură, XNA este un framework realizat de Microsoft pentru dezvoltarea de aplicații, precum jocuri, pentru platformele sale. Printre cele mai notabile creații realizate cu XNA se numără Bastion, Terraria și chiar Magicka, unele din problemele jocului din urmă fiind atribuibile acestei infrastructuri.

Încetarea dezvoltării sale nu este cine știe ce tragedie, însă nici DirectX nu o duce prea bine. Din punct de vedere tehnologic, a încetat să mai evolueze și va suferi o soartă similară. Nu înseamnă că va înceta să funcționeze din senin sau ceva de genul, doar că Microsoft momentan nu mai lucrează la îmbunătățirea sa și dezvoltarea de funcții noi. DirectX 11 este în continuare disponibil, are compatibilitate cu sistemele de operare actuale, partea sa esențială, Direct3D fiind integrată în ele, și cuprinde suficiente brizi-brizuri pentru a ține producătorii de jocuri ocupați până ce OpenGL va deveni interesant din nou.

Deodată, începe să facă sens paranoia pe care o tot afișa Valve. Și dacă tot vorbim de DirectX, recomand să ascultați această melodie, care începe cu o poveste hazlie despre lansarea primei sale versiuni

Sursa: Promit Roy

Vazut: 3477 ori de catre 981 vizitatori

One Response