GPG

The Game Producer Game (GPG) este un proiect pilot, unic pe piața gaming din România, ce și-a propus să îi ajute pe fanii jocurilor video să înțeleagă efortul imens depus de producători în realizarea jocurilor pe care le îndrăgesc, ajutându-i totodată să învețe secretele acestei meserii.

Proiectul se derulează sub forma unui joc de tip MUD deschis tuturor cititorilor portalului Games Arena prin care fiecare dintre aceștia poate participa, din postura de Producer (virtual), la realizarea unor jocuri video (virtuale). Participanții vor fi supuși unor teste de management, leadership și cunoștințe specifice de răspunsul acestora depinzând succesul jocului la care „muncesc”. Acest succes este definiti de multe variabile, influențate de deciziile jucătorilor, printre care se regăsesc: moralul echipei, productivitatea acesteia, calitatea și viralitatea jocului, precum și numărul de jocuri vândute după lansare. Toate aceste cifre sunt generate pe baza unui algoritm propriu creat de echipa Games Arena.

Derularea jocului este relativ simplă. În funcție de complexitatea jocului se decide perioada de dezvoltare a acestuia (în mod automat), de regulă aceasta fiind de aproximativ 5 zile calenderastice (fiecare zi fiind reprezentarea virtuală a unei luni de dezvoltare). În fiecare zi, fiecare participant va primi între 2 și 4 provocări specifice proiectului său, precum și personalității jucătorului și membrilor echipei de dezvoltare virtulă alocată. La finalul perioadei de dezvoltare jocul este „lansat”, iar participanții pot începe producerea unui nou joc. Pe măsură ce înaintează în joc vor acumula experiență, ceea ce le va permite accesul la proiecte tot mai complexe precum și o evoluție profesională de la rolul de Junior Producer la cel de Executive Producer.

Proiectul se derulează exclusiv pe Games Arena.