Anul acesta monitoarele noastre vor fi grațiate cu un nou joc din seria Heroes of Might and Magic, cel cu numărul 7. De producția sa se ocupă studioul Limbic Entertainment, ce anterior a realizat extensiile lui Heroes 6 și întregul Might and Magic 10, așa că echipa are experiență amplă la a ști ce urăște lumea foarte de la ultima iterație a seriei. În consecință, sunt câteva greșeli pe care mă bucur să spun că nu le vor repeta. Una din ele nu este așezarea jocului. Câțiva dintre voi probabil nu au nimic împotriva lui Ashan. Personal, mi se pare o copie lipsită de substanță a lui Warcraft. Un Kitsch grotesc ce continuă să fie o bătaie de joc la adresa creativității pe care o avea cu mult timp în urmă seria. Singura mea speranță fiind în continuare că unul din aceste jocuri se va încheia cu explozia acelui tărâm și revenirea la ruinele Enroth-ului, sau la ceva mai interesant.

Heroes7PreveiewMG003 Heroes7PreveiewMG004 Heroes7PreveiewMG010

Cu ura mea lăuntrică față de Ashan trecută în revistă, Heroes 7 încearcă să repare epava înflăcărată în care a rămas seria după predecesorul său. Spre exemplu, nu vor mai fi doar patru resurse, revenindu-se la șapte. Păcat că nu sunt tocmai aceleași, pentru că trebuiau îndesate gogomănii Ashanicești pe acolo pe undeva. Ca urmare, avem Dragonsteel, Shadowsteel și Starsilver. Cu amplificarea numărului de resurse a fost făcut și un sistem mai robust de control al lor. Acum nu doar orașele mențin controlul asupra minelor, ci și forturi. Această clădire specială este amplasată pe hartă, în proximitatea minelor, și poate să păstreze controlul asupra minelor în absența unui oraș. Poți pune armate în acel fort, pentru protecție, cam la fel cum erau vechile garnizoane din Heroes 3 și 4. Numai că spre deosebire de alea, un fort capturat este distrus. Inamicul nu poate să își planteze instant legiunile acolo, dar poate să îți preia minele, ce acum sunt neajutorate. Fortul poate fi totuși reconstruit, iar cu investiții ample poate fi îmbunătățit, crescându-i potențialul defensiv. Desigur, dacă cineva tot îl fărâmă, ai dat banii degeaba. Nu eram tocmai în favoarea trecerii la zone de control pentru resurse în Hereos 6, deoarece înceta să mai fie Heroes, și devenea Disciples, dar măcar prin faptul că forturile nu sunt permanente, tot va exista o bătălie adevărată pentru resurse și o hartă ceva mai dinamică. Chiar foarte dinamică.

Alimentat de motorul Unreal 3, da, Unreal 3, Heroes 7 include numeroase evenimente scriptate, și nu de tipul cărora tot erau în jocurile anterioare, de apărea o armată nouă pe hartă sau o linie de dialog. Mă refer la evenimente ce modifică topografia hărții, care generează avalanșe, golesc mări și multe altele. Elementele din decor care ajutau de obicei la traversarea rapidă a hărții, ca teleportoare, sau chiar poduri, pot fi acum distruse, atât ca un act defensiv cât și ca unul ofensiv. Încă mai pot fi reconstruite, dar măcar știi că inamicul a pierdut atât timp cât și bani încercând să ajungă pe teritoriul tău. Același lucru va fi valabil și pentru tine când încerci să revii la bază după ce ai distrus căile de acces. Jocul abundă acum și de secvențe cinematice, ca să poată semăna mai mult cu Warcraft 3, dar asta e altă poveste. Cât despre povestea lui Heroes 7, o va continua pe cea a lui 6, cu istorisirea acelei familii cu grifoni, Ivani, cu ducate și în general nu prea mi-a ridicat prea mult interes.

Heroes7PreveiewMG005 Heroes7PreveiewMG006 Heroes7PreveiewMG007

Partea care chiar mă interesează este că Limbic a înțeles că la esența unui joc Heroes era acel sentiment de independență a eroilor, selecția de abilități fiind aleatoare. Ca urmare, va exista opțiunea de-a activa abilități aleatoare. Pentru cine nu era tocmai comod nici cu selectarea de abilități, a fost adăugată opțiunea și de a popula automat roata de abilități și skill-uri la fiecare creștere în nivel. Vor fi în mare parte aceleași pe care le cunoașteți, precum apărare, atac, cele șapte clase de magie și chestiile neplăcut numite ca Destin, cu ranguri ce ajung chiar până la Grandmaster. Partea măcar plăcută, Destiny este acum doar skill, efectul în sine se numește iar noroc și merge ca pe vremuri. Iar pentru cei care au o fobie la magie au fost adăugate multe urlete de bătălie ce se vor supra-scrie reciproc, nu costă mana, și oferă o varietate de bonusuri în lupte tuturor unităților. Utilitatea unor abilități a fost extinsă, Leadership acum incluzând vechiul Tactics. Au făcut asta pentru a putea permite unui număr mult mai mare de eroi să se folosească de ordonarea trupelor înaintea luptei, deoarece a devenit foarte întortocheat, iar situațiile de ambuscadă(când armata ta începea în mijlocul hărții) sunt iar posibile.

Terenul de luptă, format în continuare din pătrate, este îmbâcsit de obstrucții, arătând mai mult ca un labirint în unele situații. Bucățile de zid, ruine, copaci, sau cine mai știe ce, vor oferi un bonus de protecție împotriva atacurilor de la distanță și vor încuraja amplasarea atentă a creaturilor, în special a celor care ocupă câte patru pătrățele. Nu de alta, dar Heroes 7 are conceptul de flancare, așa că o lance în spinarea unei hidre, de la un cavaler venind în galop, va durea foarte tare. Hărțile de luptă au până și variante speciale pentru confruntările cu armatele mai importante din campanii, cele pe care le-ai putea clasifica drept Boss, doar că nu sunt compuse din creaturi unice. Pur și simplu au propriile condiții de bătălie. Eroul tot poate acționa cu un atac propriu, pe lângă folosirea de vrăji, numai că acum o face nu ca propria sa entitate pe bara de inițiativă, ci atunci când una din creaturile sale poate acționa. Lovitura sa este echilibrată să doboare între 2 și 4 unități de bază pe la primele nivele, urcând chiar la o unitate de rang campion atunci când se apropie de nivelul maxim.

Heroes7PreveiewMG012 Heroes7PreveiewMG009 Heroes7PreveiewMG008

Orașele au primit ceva respect de această dată, nu sunt tratate la fel de spartan și cu dezinteres complet ca în Heroes 6, fiecare având din start propriul ecran, care ocupă toată imaginea. Nu pare de parcă va fi 3D, dar orice e mai bine ca acea gogomănie făcută în 2011. Jocul va include șase facțiuni. Heaven de această dată nu va mai avea grifoni, inspirația pentru costume fiind luată parcă de la casa Stark din Game of Thrones, iar pe lângă Dire Wolves mai au și o unitate numită Landsknechte. Tare abia aștept ziua când studioul care face jocul nu va mai încerca să bage cuvinte locale în contextul jocului. Nu de alta, dar nu aș vrea să văd în Heroes 10 un Sulitas sau Granicer. Apoi, avem Academy cu Djinn, golemi și toate cele. Necropola cu chestii moarte și vampiri care în continuare folosesc săbii de doi metri, crezându-se Kain. Stronghold cu ura sa față de magie și ciclopi. Iar apoi, Dungeon și Sylvan, care foarte probabil vor conține dragoni și ponei.

Sistemul de caravane revine și el, de această dată fiind tratat ca o linie de aprovizionare, unitățile recrutate din afara orașului mișcându-se independente, fără erou, pe hartă. Asta înseamnă că pot fi atacate, sau chiar recrutate din mers, reducând cu mult plimbările până la castel. Partea asta chiar sună bine, amintind de Heroes 4, un joc pe care poate că mulți l-au înjurat, având numeroase neajunsuri, în mare parte pentru că a fost neterminat practic, compania dând faliment, dar măcar nu a fost Heroes 6, la care studioul tot a dat faliment, dar după ce jocul a fost terminat.

Așteptarea pentru Heroes 7 nu va mai dura mult, Ubisoft promițând că îl va lansa anul acesta, foarte probabil la toamnă.

One Response