Interviu: X Rebirth cu Bernd Lehahn

XRebirthPrvIMG003Cu anunțarea datei de lansare a lui X Rebirth, 15 noiembrie, am luat legătura cu Egosot pentru a mai afla câteva detalii despre joc, iar Bernd Lehahn, Managing Director al studioului, ne-a răspuns la întrebări. Mai jos găsiți varianta tradusă a interviului, cea originală poate fi găsită aici.

 

Games Arena: Ați anunțat X Rebirth cu doi ani în urmă, cât de mult timp v-a luat să faceți acest joc? Când ați început să plănuiți această renaștere a seriei?

 

Bernd Lehahn: La scurt timp după X3 Reunion în 2006. Deci cam 7 ani… *off*

 

GA: Când X3: Reunion a fost lansat, era pe departe jocul cel mai arătos pe care l-am văzut, și încă arată grozav. Nu numai asta, dar scara navelor era nemaipomenită, chiar și în comparație cu X2, unde navele erau destul de durdulii. Iar acum împingeți asta și mai departe. Care au fost provocările pe care le-ați înfruntat la realizarea unui joc de o așa scară și complexitate?

 

BL: Multe. Să începem cu AI-ul. Obiectivele noastre erau ridicate, vrem să realizăm orașe în spațiu. Asta necesită un AI care este capabil să zboare prin cele mai complexe geometrii 3D. Apoi vine performanța generală. Motorul grafic ne-a dat multe dureri de cap fiindcă trebuie să fie capabil să susțină mii de surse de lumină pe stații, trebuie să le poată arăta îndeaproape dar și de la multe sute de kilometri distanță. (Ca să nu mai zic și din interior).

 

XRebirthPrvIMG012GA: Adiția autostrăzilor a schimbat modul în care proiectați harta stelară, sau aranjamentul sistemelor în sine? Par mult mai aglomerate în videoclipuri decât în jocurile anterioare, și erau destul de aglomerate și atunci, având parte de multe accidente când încercam să zbor un M2 prin orice sistem.

 

BL: Noul joc este proiectat să aducă ”autostrăzi” adevărate în spațiu. Asta înseamnă MULTE nave și densități ridicate în unele zone. Era scopul nostru să realizăm o atmosferă mai densă peste tot. Desigur în autostrăzi nu ai probleme de coliziune la fel de mult, fiindcă toată lumea zboară într-o singură direcție, dar în general, AI-ul a fost provocarea noastră cea mai mare.

 

GA: Pentru prima dată de la X2, vom putea intra în stațiile spațiale, cu personajul. Ce putem face în stații? Este o alternativă mai elegantă la a suna direct un NPC, sau vom avea mai multe activități? Cred că am văzut posibilitatea de a te târî prin aerisire în unul din videouri.

 

BL: Trebuie să antrenezi oameni pentru multe slujbe. Angajarea de NPC-uri este o mare parte din acest joc și vei dori să știi cât de pricepuți sunt oamenii la meseria lor. Sunt câteva mini-games accesibile prin dialog, ce îți permit să îți dai seama de asta, și sunt negustori și obiecte pe care le poți colecționa pe platforme. Așa că da, sunt multe lucruri pe care le poți face pe acolo.

 

XRebirthPrvIMG001GA: Vor mai fi lucruri ascunse, îndesate prin colțurile universului, pe care ar trebui să stăm cu ochii? Cum erau cutiile din X2, ocazionala navă gratuită, sau câte o farfurie zburătoare din X3. De asemenea, nu mai țin minte dacă era din X3R sau TC, dar îmi amintesc să fi găsit la un moment vechile Argon M1 și M2, ca epave plutind printr-un sistem. Vor mai pluti vestigii din lumea veche pe undeva?

 

BL: Cu siguranță. Autostrăzile ne permit să facem universul MULT mai mare și tot să te putem duce rapid de la punctul A la punctul B. Dar poți ieși de pe ele oricând și să explorezi un univers fără sfârșit. Acolo poți găsi obiectele unice.

 

GA: Cea mai mare schimbare în comparație cu jocurile anterioare este că nu poți avea decât o singură navă. Cât de personalizabilă va fi, pentru a compensa pentru a nu fi capabil să intri la bordul altora?

 

BL: Nava jucătorului este desigur mult mai bine prezentată decât am fost în stare să facem în trecut. Nava este casa ta și pe parcursul poveștii va deveni mai bună, prin îmbunătățirea mai multor aspecte ale sale. Desigur, încă poți sări la ”bordul” altor nave, când folosești drone prin sistemul de realitate virtuală, și poți deține multe alte nave pe care le poți lăsa să fie pilotate de NPC-urile tale.

 

XRebirthPrvIMG002GA: Ați făcut schimbări la clasele navelor? Mai utilizează desemnare de mărime M, sunt categorii noi? Aceeași întrebare și pentru stații.

 

BL: Sistemul de clase este foarte diferit. Navele nu se mai încadrează în aceleași grupuri.

 

GA: Controlarea unui imperiu galactic vast putea fi o provocare în jocurile X, ducând la mult, i-aș zice, scufundat prin meniuri. Ați îmbunătățit acest proces în vreun fel?

 

BL: DA. Acesta era unul din obiectivele noastre cele mai importante. Îți controlezi proprietățile, ca navele și stațiile, vorbind cu alți oameni. De asemenea, nu trebuie să îți pese de obiecte care sunt atribuite unor ”șefi”. Așa că un transportator mare care lucrează direct pentru tine tot îți va da raportul referitor la acțiunile sale, dar când îl atribui unei stații, dă raportul unui manager de stație și vei auzi de la acel manager numai despre lucruri mai mari.

 

GA: Ne puteți da detalii despre poveste sau personaje? De exemplu, dacă puteți spune, care va fi conflictul principal? Va implica noi amenințări, mov, sau altfel colorate?

 

BL: Ei, povestea este acolo ca să te facă să schimbi universul și să înveți controlul. Cuprinde și o luptă majoră împotriva Corporației de Minerit Plutarch. Mai sunt (încă) alte rase extraterestre în univers și le cunoști pe câteva, dar universul nu este același univers X întreg de dinainte. În schimb, arătăm acele mai puține zone pe care le găsești în timpul poveștii într-un detaliu mai mare. Ce era înainte doar un sector de 50 cu 50 kilometri este acum de fapt un sistem solar întreg.

 

XRebirthPrvIMG008GA: Ați avut ocazia să încercați Oculus Rift cu X Rebirth? E ceva ce ați vrea să vedeți integrat în joc?

 

BL: Da, avem câteva unități și analizăm asta. Sunt GROZAVE, dar nu putem spune când funcția asta va fi disponibilă.

 

GA: Acum doi ani, X Rebirth era singurul joc de spațiu la orizont, dar acum se pare că genul decolează din nou, cu Star Citizen, Elite Dangerous și Starlight Inception pe drum. Ce perspectivă aveți despre viitorul genului?

 

BL: Arată într-adevăr grozav și ador asta. Mereu am crezut că jocurile spațiale nu erau o nișă și că se pot întoarce în centrul atenției, cum erau în anii ’90. Tare vrem să vedem celelalte jocuri.

 

GA: Vă mulțumesc pentru timpul acordat și vă urez toate cele bune la transformarea lui X Rebirth într-un joc grozav, fiindcă vrem cu toții să îl jucăm.

 

BL: Mulțumesc foarte mult!