• Mai multe skill-uri nu stricau
Grafică: 7
Poveste: 5
Conținut: 8
Imesiune: 6
CasetaDeathtrapIMG

Deathtrap a fost aproape un inevitabil. De două jocuri studioul Neocore Games tot include o componentă de Tower Defense într-un Hack&Slash RPG, îmbunătățind-o pe parcurs, dar mereu fiind un element secundar, chiar terțiar, opțional, din The Incredible Adventures of Van Helsing. Cu Deathtrap au făcut opusul. Au integrat un Hack&Slash RPG într-un Tower Defense, și a funcționat. Poți să faci turnuri și capcane în el cât vrei, reușind să își piardă farmecul ceva mai târziu ca alte titluri similare, fiindcă a nimerit ceva ce puține astfel de jocuri fac, inamicii.

Dar până acolo, la capitolul tehnic, jocul este o reimplementare a motorului folosit la aventurile vânătorului de monștri numit anterior și o mare parte din resursele sale. Ca urmare, arată identic. Pe de o parte, poate ar fi rău, pe de alta, înseamnă că pot refolosi conținutul unui Hack&Slash RPG într-un joc Tower Defense, asta include inamici, arme, abilități și arhetipuri de personaje.

În Deathtrap vei avea de ales între trei personaje, un războinici, un vânător și o vrăjitoare. Sunt orientați pe lupte corp la corp, pe lupte la distanță, și pe vrăji, dacă nu era deja clar. Abilitățile le vei debloca în valuri. Inițial vei avea două de atac și două utilitare, apoi la nivelul 10 vei cam dubla numărul, și cele finale le vei avea abia la nivelul 20. Pe de o parte, înseamnă că o să ai ce debloca, pe de alta, îți cam strică din planuri, pentru că în acest joc ai destul de mult phat loot. Genul de phat loot care îți dă bonus la daunele provocate din foc. Problema? Până la nivelul 20 nu ai nimic de foc la vrăjitoare. Când crești în nivel primești puncte pe care le poți investi în aceste abilități, atât direct în ele, cât și în secundarele lor. Funcționează la fel ca Van Helsing, doar că nu ai abilitatea de-a pompa furie în ele. În loc de asta ai mai multe îmbunătățiri secundare, ce scad durata de refolosire și oferă alte numeroase beneficii. Oricum, nu abilitățile tale de erou sunt tocmai punctul focal. Capcanele și turnurile sunt.

Orice poți să pui pe un un soclu de pe o hartă trebuie mai întâi deblocat. Bine, vei începe cu trei dintre ele, o mitralieră, un turn de fulgere și o capcană de otravă, dar pe restul trebuie să le obții îndeplinind câteva criterii. Nu sunt legate de nivel, și asta tare m-a bucurat, pentru că dacă trebuia să aștept 20 de nivele ca să pot pune o capcană de reînviere a inamicilor, mă cam supăram. În schimb, va trebui să faci un anumit număr puncte de daune inamicilor cu o anumită capcană, sau să omori un anumit număr de inamici cu un element. Una dintre ele va avea ca cerință să răpui inamicul final de la una din hărți, dar se întâmplă foarte aproape de început, așa că nu este mare problemă. Aceste capcane, la fel ca abilitățile tale, pot fi îmbunătățite cu puncte. Le investești ori în două pasive, ori în trei semi-active. Aceste caracteristici semi-active sunt apoi cumpărabile în timpul jocului, când le-ai pus deja pe hartă, sporindu-le eficiența în schimbul Esenței. Esența este moneda de schimb pentru a construi și îmbunătăți turnuri în lupte și doar în lupte. Nu vor crește de unele singure, nu primesc experiență, sau ceva de genul. Dacă ai destulă esență, le poți trece pe toate la varianta lor finală, cum ar fi o cușcă de lupi ce poate invoca accidental un super-lup ce te-ar face și pe tine pilaf din câteva mușcături. În total sunt 12 turnuri și capcane, fiecare cu un element diferit, raze diferite, utilități diferite în general. Nu există sinergie directă între ele, dar sunt alte tipuri de turnuri și capcane care mai apar pe unele hărți, ce pot oferi bonusuri. Desigur, mai sunt și capcane care nu sunt altceva decât stâlpi cu zeci de lame ce se vor învârti automat, scutindu-te pe tine de muncă. Astfel de elemente care nu pot fi construite de tine se vor mai regăsi pe câteva hărți.

Important de menționat, punctele pentru a face capcane mai bune nu vei primi când crești în nivel. În schimb, fiecare hartă ți le va acorda în funcție de nivelul de dificultate și de ce provocări secundare ar mai fi pe acolo. Ceva ce tare mi-a plăcut la acest joc este că oferă o experiență ce poate fi minuțios personalizată. Vrei să treci ca prin brânză? Nici o problemă, ai dificultatea Casual, nu o să ai prea multe dureri de cap, dar tot poți pierde dacă nu ești atent. Apoi, ai Normal, unde ai mai putea primi câte un obiectiv secundar, iar Hard sporește serios viața și sănătatea inamicilor. Acele obiective secundare se manifestă ori sub forma unor sarcini de-a omorî o creatură neutră ce apare printr-un colț al hărții, ori printr-o provocare de a-ți limita arsenalul, în schimbul unei recompense. Creaturile neutre apar doar atunci când și inamicii normali sunt pe hartă, așa că atacarea lor reprezintă un factor de risc. Nu vei fi în mijlocul acțiunii, apărându-ți poarta de invadatorii ce se scurg pe liniile lor predefinite. Însă, dacă reușești, vei fi recompensat cu experiență, puncte, bani și chiar aur. Limitarea de capcane și turnuri nu este impusă, încă le mai poți face, dar dacă le construiești, nu iei bonusul. Chiar și fără obiective secundare, mai sunt hărți cu inamici neutri care pot fi doborâți pentru a obține chei de la ei. Inițial, erau vizibile pe hartă și cufere, pe care le deschideai, dar de dragul de-a mai grăbi procesul, în varianta finală a jocului au făcut cuferele să apară doar la finalul unui nivel. Se vor manifesta în jurul tău, având multiple nivele de calitate și phat loot în interior.

DeathtrapReviewIMG001 DeathtrapReviewIMG003 DeathtrapReviewIMG004

Obiectele acestea îți vor fi foarte utile, nu doar pentru că te fac mai rezistent și mai puternic, dar și pentru că pot modifica, unele dintre ele, puterea capcanelor și a turnurilor. Este o sinergie plăcută între toate, nu prea multă, adică, nu ai decât trei sloturi de rune care pot să le modifice, dar e mai bine ca nimic. Dacă nu îți pică în misiuni nimic util, nu e problemă, pentru că ai alternative. Poți vinde și cumpăra obiecte de la magazinul jocului, ce ocazional chiar are super-oferte, sau chiar le poți făuri. Sistemul de confecționare al jocului te lasă să folosești patru alte resurse, obținute în misiuni și prin descompunerea de obiecte, pentru a completa rețete pe care le dobândești în diverse moduri. Rețetele pot da ori îmbunătățiri aleatoare, ori câteva predefinite și aleatoare, ori absolut nimic util pentru clasa ta, deoarece nu e garantat că vei găsi o rețetă pentru o sabie când ești cu luptătorul, sau un toiag magic când ești cu vrăjitoarea.