Cu doi ani în urmă, Taleworlds dezvăluia lumii intenția de-a crea un nou Mount&Blade. Dar nu a mia sa extensie sau modificare devenită joc, ci o entitate complet nouă. Anunțul a fost acompaniat de o siglă și atât. Timp de un an și ceva, era liniște completă, iar când informațiile au început să curgă, au fost lente și s-au concentrat predominant pe detalii tehnice, nu pe lucrurile esențiale. Nu pe modul în care vei putea decapita inamicii sau măcar dacă vei putea decapita inamicii. Dar au dat în vileag multe detalii despre cam fiecare altă funcție a sa. Speram să fi anunțat chiar tot, dar poate că am programat acest articol cu vreo două săptămâni prea devreme. N-are rost să îl amân, așa că hai să vorbim despre Mount and Blade 2: Bannerlord, pe care ocazional s-ar putea să îl fi numit accidental Banelord. Nu știu de ce, poate dislexie, poate când scriam despre el era prea dimineață și mi-a rămas impresia că se numea altfel.

MountAndBlade2BannerlordIMG01 MountAndBlade2BannerlordIMG02 MountAndBlade2BannerlordIMG03

Dacă nu ați jucat Mount&Blade, să vă fac o scurtă trecere în revistă. Cu zece ani în urmă, un cuplu din Turcia lucra de zor la un joc în care puteai face ceva de care Bethesda spunea că nu se poate, lupte călare. Asta era premiza, de aici a început. Ai cal, te poți bate le el. Și de acolo a evoluat conceptul. Era o lume deschisă, predominant goală, unde începeai într-un orășel numit Zendar, în care puteai participa la turnee și puteai cumpăra lucruri. Puteai recruta și propria ta armată, luptându-te cot la cot cu soldații tăi, sau lăsând soarta să își impună voința asupra destinului tău. Era, la vremea sa, un concept atât de bun încât doi oameni, fără buget, fără promovare, fără Kickstarter, fără Steam, fără absolut nici una din ustensilele pe care le avem în prezent, au reușit să îl vândă încă din Alpha și să finanțeze producția sa vreme de trei ani de zile. Atunci, a fost publicat de către Paradox Interactive și-a avut ceva succes. Destul cât să înceapă să lucreze la o continuare, Warband, ce invalida complet originalul. Era mai mare, mai rafinat, mai bun, predominant același, dar cu multiplayer și multe altele. Spre exemplu, texturi. Warband avea avantajul de-a avea un buget de producție. Nu unul mare, dar unul, așa că arăta ceva mai bine decât ceva făcut de doi turci în timpul liber.

MountAndBlade2BannerlordIMG04 MountAndBlade2BannerlordIMG05 MountAndBlade2BannerlordIMG06

Un deceniu mai târziu, Mount and Blade 2: Bannerlord demonstrează ce se poate face cu această idee, atunci când i se adaugă un buget serios de la bun început. Warband tot era construit pe motorul cel vechi. Motorul lui Bannerlord este cu mult peste cel vechi. Poate că detaliul vizual tot nu este pe alocuri la fel de bun ca jocurile contemporane, dar pentru scara și mulțimea unui joc Mount&Blade, arată superb. Scara în special trebuie luată în considerare aici. Jocurile vechi aveau hărți de luptă mari, în timp ce alea rezervate orașelor tindeau să fie modeste, să nu se extindă prea mult, pentru că asta ar fi însemnat să modeleze detaliat orașe, în loc să pună câteva străzi, o piață, și un fundal desenat cu clădiri mai interesante. Acum, hărțile se pot întinde pe 225 de kilometri pătrați. Vi se pare mult? Pentru comparație, Cenarius, harta lui ARMA 3, are exact aceeași mărime, și este una singură. Motorul lui Bannerlord poate genera hărți atât de mari multiple, și pentru că editorul său este acum mai capabil decât cel vechi, în sensul că există unul, și e grozav, poți genera astfel de hărți în câteva secunde, și le poți popula cu ușurință. A progresat foarte mult tehnologia de la Mount&Blade, unde hărțile erau o succesiune de coordonate într-un fișier text, la ceva ce se aseamănă lui CryEngine în termeni de capabilități de editare și control.

MountAndBlade2BannerlordIMG08 MountAndBlade2BannerlordIMG09 MountAndBlade2BannerlordIMG07

Poți amplasa clădiri, poți picta păduri, poți adăuga tipuri multiple de apă, animații pentru morile de vând, și în premieră, soarele nu este static. Îl poți mișca, se poate mișca, timpul va trece. Acest gen de mici adaosuri, chiar masive dacă stau și mă gândesc mai bine, vor face Bannerlord mult mai verosimil, mai credibil, mai imersiv și ceva mai realistic. Dispunând de un buget, vă puteți aștepta ca animațiile să fie acum mai reușite, deoarece sunt executate folosind motion-capture, pentru că jocul are acum un buget adevărat și un studiou măricel în spatele său, nu mai este doar doi oameni într-o sufragerie. Cu toate acestea, nu au trecut totul prin procesul de motion-capture. Caii, spre exemplu, nu au fost animați folosind această tehnologie, deoarece nu au putut îndesa un cal în studiou, și ar fi trebuit să îi cam izbească de pereți și alți cai sau niște sulițe, pentru a face toate capturile cu acuratețe. Câteva asociații ar fi fost împotriva acestei idei, printre care și curățătorii studioului. Însă, captura asta toată va face lupte ceva mai autentice, și mai important, locații credibile.

Știți cum în Mount&Blade toată lumea stătea în picioare? Stăteau și făceau absolut nimic, nu se mișcau în nici un fel, nici măcar nu scoteau o vorbă. Erau mai puțin animați decât omuleții din Morrowind. Dar acum? Acum vor fâlfâi din mâini, se vor mișca, vor discuta, se vor comporta ca niște entități vii, ca persoane, ca indivizi ce sunt o parte din decor mai importantă decât un stâlp, mai relevante decât niște butoane pe un meniu. O lume mai vie, o lume mai interesantă, și o lume cu care vei face cunoștință altfel, față de jocurile anterioare.

MountAndBlade2BannerlordIMG11 MountAndBlade2BannerlordIMG12 MountAndBlade2BannerlordIMG10

Înainte, începeai într-un loc, și bâjbâiai prin întuneric până aflai cine este cine, cine vrea ce, cine, care, cum, unde, etc. Bannerlord va avea o poveste, chiar va avea una. Tot poți face ce îți trece prin cap, dar nu la fel de aiurit. Misiunile pe care le primești te vor dirija cu grijă prin fiecare facțiune, pentru a le putea înțelege, pentru a decide apoi dacă vrei să susții vreuna, sau dacă măcar vrei să faci zile fripte vreuneia. Este foarte important ca Bannerlord să facă asta, pentru că nu sunt aceleași facțiuni.

Jocul nu este plasat în aceeași Calradia, ci într-una mai veche. Națiunile pe care le știai, ca Swadia sau Vaegirs, nu există, nu încă. Acțiunea este plasată cu 200 de ani înainte de Warband, când în locul lor era un imperiu masiv, un imperiul Calradic. Unul ce nu o duce tocmai bine, ce se află în ultimele sale zile, măcinat de conflicte interne, de vecinii săi mai mici și de invaziile barbare. Iar tu, ca agent al haosului, sau măcar a schimbării, vei avea o mână la influențarea căderii acestui imperiul, la evoluția istoriei, nu doar prin clasicele participări la asedii. Ca o paranteză, asediile s-au schimbat puțin, atacatorii având o flexibilitate mai mare când vine vorba de pozițiile din care pot ataca. Este o schimbare menită să mai echilibreze asediile, tot oferind o provocare pentru atacatori, dar obligând apărătorii să fie ceva mai paranoici. Pe lângă asedii, poți influența lumea prin diplomație. Prin negocieri cu nobili, cu regi, cu diversele facțiuni mai mult sau mai puțin barbare, prin mită, prin intimidare, spionaj, prin lucruri mai subtile și mai complexe decât permitea vechiul Mount&Blade sau Warband.

MountAndBlade2BannerlordIMG14 MountAndBlade2BannerlordIMG15 MountAndBlade2BannerlordIMG13

Bannerlord va aduce bătălii mai mari, bătălii mai realiste, bătălii care ar fi trebui să ofere o experiență mai distractivă, din moment ce acum are competiție. Warband nu avea opoziție de nici un fel, nimeni nu îi stătea în cale. Însă acum, acum este War of the Roses, War of the Vikings, Chivalry. Sigur, nici unul dintre ele nu face la fel de multe ca Mount&Blade, dar ceea ce fac, lupte pe echipe cu o scară variabilă, fac foarte bine. Totul mulțumită lui Mount&Blade, mulțumită acelui joculeț vechi de 10 ani, care în sfârșit va primi o continuare ce nu este o modificare bazată pe tehnologie veche de zece ani. O continuare ce va schimba sisteme, va schimba interfața, va schimba partea de RPG, se va folosi de sugestiile venite timp de ani de zile din partea comunității. Plus că în sfârșit părul nu mai arată ca naiba, iar terenul chiar are acel efect plăcut de tessalation. Va fi, la bază, același joc, însă modernizat, actualizat, în sfârșit adus urlând în secolul XXI, pe alocuri Severance arătând mai bine ca el.

Mount&Blade 2: Bannerlord va fi lansat când va fi gata.

One Response

  1. peng

    „Caii, spre exemplu, nu au fost animați folosind această tehnologie, deoarece nu au putut îndesa un cal în studiou, și ar fi trebuit să îi cam izbească de pereți și alți cai sau niște sulițe, pentru a face toate capturile cu acuratețe. Câteva asociații ar fi fost împotriva acestei idei, printre care și curățătorii studioului.”

    Poți spune ce vrei despre distopii anarho-capitaliste cyberpunk, dar măcar acolo ai avea la putere oameni indeajuns de sadici încât să facă jocuri video de calitate cu orice preț. My worst joke yet. :laugh: