• Nu l-am terminat încă
Graifcă: 8
Sunet: 8.5
Gameplay: 9.5
Conținut: 9.5
Imersiune: 9

Ce pot să critic, oarecum, este că lumea sa nu este tocmai chiar atât de simulată, din punct de vedere social. Da, sunt reguli de bază, dacă furi și ești prins te vor pedepsi, violența publică este descurajată, și tot așa, dar personajele sunt predominant statice. Larian intenționa să adauge un ciclu zi-noapte, dacă atingeau 1 milion de dolari pe Kickstarter. N-au strâns asta, dar tot au spus că o vor face, însă s-au răzgândit, pentru că necesita adăugarea unui program zilnic pentru câteva sute de personaje. Asta le-ar fi consumat atât de mult timp și resurse, încât nu cred că-l vedeam până la toamnă. Și nu vroiau să îl întârzie mai mult. Îi înțeleg, este un sacrificiu mare, pentru că prin dispariția ciclului dispare și efectul pe care spuneau că timpul zilei l-ar fi avut asupra vrăjilor, mai dispare acea satisfacție întunecată de-a te plimba prin casa cuiva când doarme. Nici nu poți intra pe ferestre, decât dacă sunt deschise și folosești o vrajă de teleportare, așa că nu e tocmai la cel nivel de interacțiune ca Arcanum. Mai dezamăgitor este efectul pe care îl are această limitare socială asupra economiei. Simplu spus, dacă îți juri că nu vei fura vreodată, la început jocul va fi foarte greu. Dacă nu, atunci poți fura fiecare tablou și farfurie de aur pe care o găsești, pentru a o vinde oricui, nu prea au o poliție care să investigheze furturi, nu le va observa nimeni dacă nu te-au văzut direct când le-ai luat. Dar dacă te văd luând ceva, cum ar fi o carte, se vor supăra sau te vor reclama la miliție. Păcat că nu poți citi cărțile de pe jos, ești obligat să le iei la tine, așa că de obicei cam trebuie să le furi. Mai târziu, cantitatea de phat loot pe care o găsești, te va cam face să te îneci în bani. De la un punct, în afară de câteva misiuni, nu prea mai erau necesari bani. Doar vindeam lucruri la puținele NPC-uri care mai aveau bani, pentru că au resurse limitate, ce se refac periodic.

DivinityOriginalSinReviewMG023 DivinityOriginalSinReviewMG024 DivinityOriginalSinReviewMG025

Loot-ul este o problemă. Este phat, prea phat, și nu pică tocmai ce vrei. Am început această sesiune foarte lungă cu două personaje ce erau o vrăjitoare capabilă să arunce cu pietre și foc, și un arcaș. Până să găsesc un arc bun, mi-au luat vreo 30 de ore. Și nu pentru că a picat ceva aleator, ci pentru că am dat de unul unic, ce și 20 de ore mai târziu era bun, foarte bun. În special după ce m-am apucat de confecționare, ajung la sta de îndată. Nu știu dacă doar am avut ghinion la loteria generării de phat loot, sau dacă pur și simplu nu aveau arcuri. Loot-ul cel mai des găsit venea sub forma de armuri, în special grele, plus câteva arme de o singură mână, pe care nu le folosea nici un personaj de-al meu, dar care aveau și câteva caracteristici ciudate, ca +1 la arme de două mâini. În cazul în care vă întrebați, +1 este mult. Cel mai mult am găsit +3, după ce am gâdilat puțintel arcul acela superb, altfel doar +2. Obiectele magice apar prea des de la un punct. Inițial, era grozav, cum pica un obiect albastru sau verde, săream de bucurie, pentru că n-aveam obiecte magice, rare, legendare sau unice. Dar de la un punct o ia razna. Dacă nu era opțiunea de-a trimite lucruri direct către cazemata de la marginea timpului, și Madora nu era foarte forțoasă, cred că le lăsam pe jos. De fapt, ce îmi cere sub nivelul 3 de Loremaster pentru a fi identificate, chiar le las pe jos. Ce e drept, nu prea apar lucruri de nivel mai mic în zone mari, decât dacă am mers, ca berbecul, unde era mai greu mai întâi. Am făcut asta foarte des.

DivinityOriginalSinReviewMG026 DivinityOriginalSinReviewMG027 DivinityOriginalSinReviewMG028

Progresia și personalizarea celor două personaje mi-a lăsat inițial impresia că va fi un proces foarte lent, ce descurajează specializarea, și într-un fel este. Inițial, primești un punct de pentru talente per nivel, insuficient cât să ajungi la nivelul maxim de 5 cu măcar două, deoarece costul este progresiv mai mare. Dar de pe la nivelul 6 sau 7, primeam câte două puncte, ușurând cu mult specializarea. Absolut nimic nu îți va da puncte pentru talentele ce implică vrăji sau arme, ca obiecte purtabile. Deoarece acestea determină numărul de atacuri/vrăji pe care le poți reține în orice moment din acea ramură. Încep de la 3, și se termină la un număr nelimitat. Nu primești un bonus de atac sau de forță sau de orice alt fel de la aceste talente, doar o scădere a costului de puncte de acțiune pentru atacurile mai puternice. Sau mai bine zis, o eliminare a penalității. Pentru restul, cele care determină cât de bine folosești o armă, cât de bine știi să buzunărești sau să făurești lucruri, să vorbești, jocul te încurajează să pui câte un punct în ce poți, dar predominant să ai la tine obiecte diverse care dau câte +1, pentru că nu are rost să irosești ceva ce ai fi putut pune pe ceva care să te ajute să scapi cu viață dintr-o luptă. Deși, practic, multe lucruri care nu se leagă de luptă te pot ajuta să scapi. Ca furișatul, vorbăraia, sau confecționarea. Poți face niște lucruri minunate cu sistemul de crafting, și ajung la el de îndată.

1. old_school

Frumos review, l-am cumparat si eu si isi merita banii, super joc.