• E de parcă ai controla o vacă
Grafică: 9.5
Sunet: 9.5
Poveste: 9
Conținut: 9
Imersiune: 8

Când nu te lupți, faci de obicei cinci alte lucruri: te plimbi, vorbești, cercetezi și încă două chestii. Primele două le-am acoperit, a treia este o noutate. Au încercat să îl Batman-izeze pe Geralt, presărând indicii relevante pentru anumite misiuni sau contracte legate de monștri. Acestea presupun să cauți cu simțurile tale de witcher diverse urme, iluminate cu roșu strident, și să le urmezi. În teorie îmi place, în practică nu prea. Spun asta pentru că nu există posibilitatea de-a eșua, de-a ajunge la concluzia greșită. Sigur, Geralt fiind un expert, nu ar ajunge la concluzia greșită, dar atunci de ce intră în atât de mult detaliu cu analizarea cadavrelor? Cred că era ceva potențial aici pentru un veritabil CSI Vizima, cu consecințe atunci când eșuezi. Spre exemplu, să crezi că inamicul este un vârcolac, fiindcă vedeai multe urme de gheare, și să te pregătești pentru lupta împotriva unuia, ungând arme, preparând poțiuni, doar să dai nas în nas cu un grifon.

Witcher3ReviewIMG15 Witcher3ReviewIMG14

Una din celelalte chestii pe care le vei face este că nu vei mai fi Geralt, vei fi Ciri. Ea se luptă într-un stil similar cu un witcher, fiind antrenată de ei, însă folosește doar o sabie, nu are semne magice, dar în loc să se ferească printr-o rostogolire, Ciri aproape că se teleportează. Secvențele în care apare ca un personaj jucabil sunt accesibile prin amintiri, de obicei. Nu ale lui Geralt, ci ale altor personaje peste care dă, ce îi relatează ce s-a întâmplat. Povestea este, la urma urmei, despre cum el o caută pe Ciri. Toată partea cu Yennefer of Vengerberg se rezolvă foarte rapid, și nu prea face nimeni mare scofală din toată treaba. Aș vrea să vă spun mai multe detalii despre cum evoluează poveste, dacă finalul este sau nu groaznic, dar nu am putut juca atât de mult, nu am avut timp. Însă, până unde am jucat, este o poveste bine spusă, pe care într-o zi, probabil când toate extensiile sunt lansate și mă pensionez, sper să o văd până la capăt. Asta este realitatea acestei meserii, ce îți place nu poți juca. Pentru prima dată, un joc Witcher are o poveste atât de personală. Sigur, în primul căutai răzbunare pentru… . Rolf Saxon jucând un witcher, iar în al doilea la un moment trebuia să o cauți pe Triss, dar erai predominant prins în conflicte majore ce nu erau legate de tine. Aici, măcar până unde am ajuns, Geralt are o atitudine destul de „la naiba cu războiul, să vă dați foc, eu îmi caut fiica”. Tot trebuie să interacționeze cu diverșii indivizi din lume, dar de data asta o face pentru propriile scopuri. Pare mai puțin manipulat, pare mai mult ca un personaj central într-o poveste, decât cel prin care tu vezi acțiunea fără să o afectezi prea mult.

Witcher3ReviewIMG17 Witcher3ReviewIMG18 Witcher3ReviewIMG16

În cele din urmă, The Witcher 3 oferă numeroase metode prin care te poți relaxa la finalul unei zile lungi de omorât. Te poți lua la pumni cu alții în baruri, te poți duce la curse de cai de unde poți câștiga echipament pentru căluțul Roach, poți plimba capre și poți juca Gwent. Ce este Gwent? Este înlocuitorul lui Dice Poker, unul mult mai complex. Un joc de cărți, în stil Magic the Gathering, la care în loc să faci daune, trebuie doar să ai cărțile cu cel mai mare număr total de puncte de putere la finalul unei runde. Runda se termină atunci când tu nu mai vrei să pui cărți. Cine câștigă două din trei runde este victorios. În general, cel care are mai multe cărți în mână învinge. Și cum nu poți trage cărți de la o rundă la alta, trebuie adesea să pierzi o rundă prin folosirea de cărți spion ce trec de partea inamicului, dar îți permit să mai tragi cărți. Este mai simplist, ca mecanică, față de ce mă așteptam să fie din descrierile auzite, dar are profunzime amplă, permițând numeroase tactici inventive. Vei petrece timp amplu căutând cărți de Gwent. Inițial ai o parte dintr-un deck al regatelor nordice, dar prin victorii și de la câțiva negustori, mai poți face câteva alte pachete cu Nilfgard, Scoia’tael și monștri. E genul de joculeț ce ar funcționa și de sine stătător. Fiți siguri că dacă ăsta era publicat de companii ca Activision, Electronic Arts, sau Ubisoft, ar fi vândut pachete de cărți cu bani reali. CD Projekt nu face asta. În schimb, lansează de vreo lună DLC gratuit. Și de data asta nu pentru că varianta de lansare a jocului era un dezastru.

Witcher3ReviewIMG27 Witcher3ReviewIMG33 Witcher3ReviewIMG21

The Witcher 3 este jocul ce spală complet păcatele predecesorului său. A fost făcut clar pentru PC, are toate funcțiile după care urlam cu patru ani în urmă, și în general este un joc grozav, lung, plin de conținut, plin de însemnătate și patos. Ce aveți aici este o minunăție de joc, ce anul viitor pe vremea asta ar trebui să fie și mai șlefuit, iar peste trei ani pe vremea asta, chiar voi avea un PC pe care să îl pot rula decent. Vă încurajez să îl încercați. Nu e nevoie să vă păstrați salvările de la jocurile precedente, aparent există un chestionar pe la început care se ocupă de asta. Eu nu l-am primit pentru că am importat o salvare antică din Witcher 2, ce aparent nu era tocmai cea corectă. Să zicem că anumite personaje care trebuiau să apară la un moment nu au fost menționate. Iar altele… să zicem că tare bine au știut să combine tragedia și comedia. Are până și simulare compartimentalizată a daunelor pentru bărcuța pe care o folosești să te plimbi pe lacuri! Plus șobolani. Foarte mulți șobolani. Râuri de șobolani. Și Zoltan are o bufniță cu tendințe de papagal, e adorabilă.

Între Shadowrun Dragonfall, Divinity Original Sin, Wasteland 2, Pillars of Eternity și The Witcher 3, ultimul an a fost o minunăție pentru fanii genului RPG. Sper ca tendința să continue.

RecomandareWitcher3

6 Responses