• Progresia e lentă și scumpă
Grafică: 9
Sunet: 8
Conținut: 8
Imersiune: 8
HeroesOftheStormCasetaIMG

Heroes of the Storm a fost lansat. Început ca Blizzard All-Stars, sau Blizzard DotA cum probabil s-ar fi numit dacă Valve nu ar fi înșfăcat acest nume de sub nasul tuturor, lăsând întreaga industrie în șoc, groază, și o mai mare manie de-a sări cu ciomagul pe orice fan amărât care încearcă să dezvolte orice măcar tangențial legat de o proprietate existentă. Adică, mai țineți minte ce opinie avea ESA despre modificări, nu? Că erau malefice și ca urmare trebuiau distruse, desigur. Heroes of the Storm a trecut prin multe iterații de când a fost prezentat la BlizzCon, pe vremea când părea de parcă vom primi câte un expansion pentru Starcraft 2 în fiecare an, nu trei jocuri în cinci.

Premiza este aceeași ca la fiecare alt membru al genului. Două echipe se înfruntă pe o hartă cu câte cinci eroi controlați de jucători și valuri interminabile de creaturi minuscule ce sunt generate perpetuu. Cine dărâmă fortăreața inamică este victorios. Heroes of the Storm face asta cu personaje din toate jocurile Blizzard, din Diablo, din Starcraft, din Warcraft, și chiar Lost Vikings. Dar vine cu mai mult de atât. Piața genului MOBA este deja pe cât de aglomerată se poate, unele companii alegând să își anuleze proiectele din beta, precum Electronic Arts cu Dawngate, iar altele intrând într-un con de umbră densă de te întrebi dacă nu cumva Crytek l-a anulat. Nu a fost anulat, încă. Cu o așa piață, dominată de League of Legends, cu DotA 2 ca felul doi și Smite ca garnitură, mai poate fi loc pentru ceva? Da. Pentru desert. Heroes of the Storm tocmai asta este.

Avem aici jocul ce se prezintă ca un MOBA pentru cei care nu sunt capabili să joace unul bine. Nu aș merge până la punctul la care să spun că reprezintă ce a însemnat Mario Kart pentru Grand Prix 1, dar este pe undeva pe acolo. Însă, în mod miraculos, nu este lipsit de profunzime, de tactică, sau de acel sentiment foarte satisfăcător că inamicul a pierdut fiindcă tu ai fost mai breaz, iar el un noob complet ce ar trebui să își dezinstaleze jocul. Doar chatul cu echipa fiind activ ca standard, nu prea poți să le spui asta, așa că o parte din vitriolul asociat cu acest gen scade… până faci nivelul 30, dai de meciurile ranked, și îți dai seama că jucătorii de League of Legends și de DotA 2 au început să se mute aici. Totuși, Heroes of the Storm face foarte multe la a scădea din frustrarea asociată cu acest gen, mult mai multe decât a făcut League of Legends. Vi se părea că abilitatea de a nega omorârea unui creep(sau minion, unitățile alea generate de fortărețe) era o pierdere de timp ce nu făcea decât să îngreuneze jocul fără rost? Eh, Heroes of the Storm nu are nici măcar „last hit”. La fiecare alt MOBA, dacă vroiai experiență și bani, trebuia să fii ultimul care să dea într-un inamic. Astfel, dacă tu erai un asistent pe uliță cu un temperament foarte zelos și încercai să faci și ce poți, de mai omorai câte un inamic din când în când, dar lângă tine era un ADC (ăl de dă crunt), nu doar că te trezeai cu înjurături, dar practic, jucând bine, periclitai succesul pe termen lung al echipei tale, ADC-ul având mai puțini bani să își ia echipament furios.

HereosOFTheStormReviewIMG02 HereosOFTheStormReviewIMG03 HereosOFTheStormReviewIMG01

Heroes of the Storm spune „La dracu cu toate astea. De fapt, stai, puneți-l pe dracu în joc, puneți-l pe el să le ducă naibii, și când băgăm naiba în praznic în joc, aruncați-le la gunoi. Orice, dar să nu le băgăm în joc.”. Și nu le-au băgat. Nu contează cine dă în ce, când, sau cum. Experiența este calculată la nivel de echipă. Dacă tu, ca vindecător de profesie, pălești în stânga și în dreapta de inamicii ajung să te înjure în gând, aliații vor fi foarte mulțumiți, pentru că ei nu pierd absolut nimic, decât poate satisfacția, pentru că totul este considerat ca fiind făcut în comun. Până și asistența de asasinare este considerată o asasinare întreagă, având efect cumulativ pentru abilitățile ce țin evidența lor. Nici aurul nu este o problemă, pentru că nu există în joc… decât pe o singură hartă, dar nu cumpărați echipament cu el. Nu există echipament, nu trebuie să ții minte liste și rețete sau ordinea de cumpărare pentru obiecte. Este un MOBA pe care, în premieră, îl poți juca fără să te uiți pe un ghid pe internet. Nu trebuie să stai să te lălăi să afli ce counter pick să iei sau să vă certați cine se duce jungle, aici mai mult te distrezi. Bine, inevitabil vor formula niște indivizi niște tradiții competiționale pe care le vor propaga către restul jocului, indiferent dacă joci în clasament sau nu. Adică, era o vreme când „jungler” era o chestie necunoscută în League of Legends, și tare duc dorul acelor vremuri.

HereosOFTheStormReviewIMG10 HereosOFTheStormReviewIMG11 HereosOFTheStormReviewIMG09

Heroes of the Storm, fiind la început, le recapturează. Vremurile în care era despre amuzament, nu despre muncă. Despre divertisment, nu transpirație încercând să faci un micro mai macro decât nano-ul inamicului. Șansele să dai peste un individ ce va începe să urle și să înjure pentru că nu ai făcut ce vroia el, ca auto-intitulat căpitan universal al tuturor echipelor, sunt minime. Tot se va întâmpla, dar este de-a dreptul neglijabilă șansa. Menționez că scriu acest articol când sunt nivelul 27. Capeți acces la modul ranked, la clasament, abia la nivelul 30. Oricum, mă interesează mai mult jocul, decât ce tâmpenii poate face comunitatea.

„Majoritatea dintre voi probabil l-ați jucat deja, așa că nu știu cât de utilă mai este această recenzie pentru informarea publicului”
    Gresit. Nu l-am incercat pana acum. Si daca va fi sa-l incerc… cred ca fix acest articol ma va motiva sa o fac.

Multumesc!

2. Stef

Eroii cumparati iti vor fi utili cand vei juca la modul PRO. Pentru ca la PRO(Heroes league) poti sa joci doar eroii care ii ai deja cumparati, nu mai conteaza ca e free sau nu. Si se alege pe rand, iar daca cineva ti-a luat eroul inainte(inamic sau team nu conteaza). Oricum e mai bine la Heroes League pentru ca de-obicei se iau tot ce ai nevoie, assasin,support,warrior, specialist si jocurile sunt mai echilbrate

3. Stef

Am lasat o fraza neterminata…daca alege altcineva eroul care vroiai sa-l joci, inaintea ta, nu-l mai poti juca :)