Fallout 4 Detaliat

3

Cu prezentarea de dimineață de la E3 organizată de Bethesda au sosit informații ample despre Fallout 4. Tot ce vreți să știți despre el, mai puțin ce au făcut cu ecranul de skills și de ce Todd Howard (probabil el) a crezut că era o idee bună să copieze sistemul de dialog al lui Mass Effect, când primul lucru pe care l-a făcut comunitatea la ultimele jocuri Fallout a fost să facă mai mare caseta de dialog pentru ca mai mult text să încapă pe ecran. Trecând peste asta…

În Fallout 4 vei lua rolul singurului supraviețuitor din Vault 111, însă aventura începe mai devreme, încă dinaintea războiului, în ziua în care a început chiar. Bombele pică, lumea se refugiază, și cumva tu te vei trezi 200 de ani mai târziu. Poate în stare criogenică ai stat atâta timp, poate transformat între timp într-un robot. Boston era tare celebru pentru androizi săi care nu știau că erau măcar androizi, dacă îmi amintesc bine quest-ul ăla din Fallout 3.

Jocul va avea o lume mare de explorat, atât la pas, cât și prin aer, în propriul tău Vertibird! Și vei avea mai mereu alături de tine un cățel ce poate primi comenzi contextuale, de parcă ar fi dulăul din Fable 2. Adică poți să îi spui să se ducă undeva și să facă ceva anume, fără să fii nevoit să intri în dialog cu el ma întâi.

Când nu alergi prin ținut depopulând planeta, vei putea asambla din ruine propria ta casă, folosind o variantă evoluată a sistemului din Hearthfire, acel expansion inutil al lui Skyrim. Numai că sistemul a progresat foarte mult de atunci, semănând mai mult cu Minecraft, prin permiterea conectării unor surse de energie la turete, terminale sau chiar blocuri luminase programabile. Personal, sper să mai fie uși capcană și motoare, pentru de mult am visat să ademenesc o turmă de Deathclaws în Ravenholm.

Confecționarea merge cu vreo zece pași mai departe pentru arme și armuri la Fallout 4. În esență puteți să faceți cam orice tâmpenie cu putință, prin combinarea de obiecte aleatoare din lume, cum ar fi un binoclu din lipici, un ochean și o mașină de jucărie, sau din bandă adezivă, un glob și altceva ce avea sticlă. Apoi, această componentă poate fi atașată pe o armă, alături de zeci de altele, transformând clasicul Plasma Rifle într-o creație abominabilă ce probabil are mai multe capete ascuțite decât ar trebui.

De asemenea, vei putea decapita oameni cu ursuleți de pluș, din nou. Atacurile critice par să fie bazate măcar parțial pe umplerea unei bare, sau măcar execuțiile sunt. VATS revine, fără lovituri în ochi sau părțile intime, poate pentru că ESRB ar lua-o razna, poate pentru că motorul nu suportă asta. Dar știți ce suportă acum motorul? În premieră de la Morrowind, suportă armură stratificată. Da, vei putea să pui o vestă pe tine FĂRĂ să de dezbraci în chiloți. Incredibil cum progresează tehnologia.

PipBoy a progresat și el, acum poți încărca jocuri pe el. Varianta de colecție a lui Fallout 4 chiar vine cu unul la scară, funcțional… atât timp cât bagi un telefon în el. Există și o aplicație asociată, gratuită, ce va funcționa pe telefon, în care vei putea vedea statisticile tale din joc, inventarul și toate cele.

Alături de prezentarea lui Fallout 4 a fost anunțat și acum câteva ore lansat și Fallout Shelter, un joculeț foarte fain la care construiești un Vault, îl populezi și trimiți oameni în pustietate să moară și să adune loot. Pare interesant, pare amuzant, e doar pentru iPhone/iPad, așa că momentan să îl ia naiba.

Fallout 4 va fi lansat chiar anul acesta, pe 10 noiembrie, pentru PC și consolele din generația actuală care nu sunt făcute de Nintendo.

Ah, și personajul principal acum vorbește, așa că vă puteți aștepta ca replicile să fie puține, scurte și tare triste.

Sursa: Bethesda

Fallout 4 Screenshots

3 Responses

  1. Demonslayer20

    oh gun damit serios perosnaj cu voce in fallout pai banuiesc ca putea fi mai rau poate aven noroc si nu o sa fac de rahat replicile si o sa fie chiar interesante

  2. Beda Venerabilis

    Replici puține, scurte și tare triste? Cam ca în Mad Max, primul și ultimul?

  3. Beda Venerabilis

    Acum îmi dau seama că n-am jucat nimic post-apocaliptic.
    Și fiindcă n-o să avem prea curând o emisiune QnA, am câteva întrebări pe tema “podul de piatră s-a sfărâmat, a venit alienul/asteroidul/virusul/nucleara și l-a luat”. Am găsit un articol de prin 2012 care vorbea despre asta, dar n-am găsit un top 7 sau pagini de istorie.
    1. Care a fost primul joc cu subiectul ăsta?
    2. Care sunt titlurile care merită jucate?
    3. Care a fost cel mai realist joc?
    4. Care a fost cel mai original/bizar?
    5. În ce joc apare cel mai bine realizat personaj, principal sau secundar?
    6. Cum ar trebui să fie post-apocalipsa ideală în jocuri?