7.5 Mai bun
User Score: 7.8 (1 votes)

Cele bune

  • Moartea ca meta-mecanică
  • Este amuzant să fii necromant

Cele rele

  • Nu schimbă prea multe
Gameplay: 7.5
Conținut: 7.5
CasetaAgeOfwonders3EternalLordsIMG

Age of Wonders 3: Eternal Lords nu este un expansion menit să reinventeze roata. Încă nu am ajuns la acel nivel cu jocul la care trebuie reinventată, fiind abia la faza în care Triumph Studios încearcă să adauge în el toate elementele de conținut ce erau prezente în edițiile anterioare ale seriei. De această dată au reintrodus Tigrans, o rasă de pisici, și Frostlings, o rasă de țurțuri ambulanți. Mai presuse de asta, au adăugat un lucru a cărui absență este notabilă de când s-a ivit jocul cu un an în urmă, o facțiune undead jucabilă. Asta este acum în Age of Wonders 3 prin adăugarea clasei de Necromant.

EternalLorsReviewMG002 EternalLorsReviewMG003 EternalLorsReviewMG001

Conform tradiției, o clasă din acest joc nu înseamnă doar specializarea unui erou, ci a întregului tău imperiu, fiecare unitate fiind modificată pentru a se asorta acestei clase, și câteva inedite făcându-și apariția în arborele de construcție, care nu erau disponibile altfel. Astfel, prin necromanție toată populația ta devine undead, însemnând că nu este tocmai la fel de flămândă, și că poți să adaugi foarte ușor la ea prin omorârea armatelor ce se întâmplă să treacă prin apropiere. Moartea, în esență, devine o resursă nouă, una pe care o vei găsi atât în modul strategic, precum și în cel tactic. Poate că nu este tocmai la fel de evidențiată ca aurul sau mana, dar e acolo, ca un strat suplimentar de complexitate pe care îl poți explora și folosi în folosul tău. În arborele de tehnologie vei găsi un număr generos de abilități și de vrăji ce se utilizează de moarte pentru numeroase beneficii. Este un arbore mai stufos decât cel de magie sălbatică, ce la extensia anterioară, Golden Empires, m-a dezamăgit. Inițial, ar trebui să te concentrezi pe lucruri precum extinderea puterii de vindecare a unităților de suport și asupra creaturilor undead, deoarece în mod standard nu pot fi vindecate, nu prea ai ce vindeca la un cadavru ambulant. Cu timpul vei putea lua de aici atacuri vampirice globale, nu ca o vrajă, ci ca o caracteristică de bază pentru toate unitățile tale. Și mai important, cel mai important, ceva atât de important încât îl voi folosi acum ca standard de comparație, te face să te simți ca un adevărat necromant.

EternalLorsReviewMG005 EternalLorsReviewMG006 EternalLorsReviewMG004

Ca să vă dau un exemplu, știți cum la Heroes of Might and Magic un necromant se poate bate cu o armată aleatoare de undead pe hartă? Scheletele ambulante rare ori sunt suficient de diplomatice cât să se alăture forțelor necromantului, trebuiesc înfrânte, apoi din ce oase a mai rămas, să reconstruiești ce poți. Eh, Eternal Lords adaugă un fel de bătălie pentru controlul armatelor de undead, ceva ce tare mă bucură, pentru că luptele undead contra undead ar fi altfel foarte plictisitoare, cele două părți având rezistențe mari la propriile atacuri. Efectul l-am simțit cel mai bine când rămăsesem cu temutul meu necromant, Mienuel Teribilul, singur în oraș, lingându-și rănile după o bătălie grea. Nu eram atent că prin zonă dădea târcoale o armată formată din vreo cinci suflete pierdute și un Death Bringer. Mienuel era în esență mort, permanent, nu aveam cum să bat o așa armată, nu aveam cum să produc întăriri într-o tură, nu aveam cum să invoc măcar un suflet pierdut într-o tură, nu aveam scăpare. Cu siguranță ăsta era finalul și trebuia să iau totul de la capăt, dar Mieunel știa el ceva ce jocul nu știa, când îmi dădea previziunea de „Vere, o să pierzi atât de tare că o să o simți toată săptămâna”. Mienuel avea abilitatea de Control Undead, ce o dată la câteva ture îi permitea să încerce să controleze un inamic undead. Asta mi-ar fi oferit măcar un scut temporar, și cu chiu, cu vai, poate aș fi fost în stare să supraviețuiesc dincolo de prima rundă. Dar asta nu era tot. Pentru că Mieunel mai avea ceva numit Necromantic Aura, însemnând că el este stăpânul morții, și că orice creatură a morții care încearcă să dea în el are o șansă să îi devină instantaneu, permanent și irevocabil supusă. Lupta aia s-a terminat cu Mienuel primind șase prietenei noi care să îi apere orașul cât el era plecat.