6.5 Semi-bun
User Score: 8.55 (2 votes)

Cele Bune

  • AI-ul se descurcă
  • Modul pe ture e interesant
  • Mediile au efecte creative

Cele Rele

  • AI-ul din campanie e oribil
  • Campania nu are multiplayer
  • În esență campanie e slabă
Grafică: 7.5
Sunet: 7
Gameplay: 7
Povest: 5
Conținut: 6
Imersiune: 6

EtheriumCAseta

Sw6.jpg
wS6.jpg

Etherium este un RTS produs de studioul Tindalos Interactiv, responsabil anterior în mare parte doar pentru un alt joculeț numit Stellar Impact. Nu pot să spun că este un titlu ce redefinește în vreun fel genul, că împinge mai departe conceptele sale sau că se descurcă din cale afară de bine la a fi un joc închegat, dar are măcar câteva idei bune și un AI pe care l-aș descrie ca fiind destul de capabil. Ce nu aș putea să descriu prea bine ar fi modul său de multiplayer. Deși are unul, iar meniul principal vine chiar cu un buton dedicat pentru sesiunile de multiplayer din clasamentul oficial, fiind mereu doar la două click-uri de-a începe o bătălie, este complet pustiu. Nici măcar modul din afara clasamentului nu este populat, lista de servere fiind pustie săptămâna în care am butonat Etherium. Ca urmare, habar nu am cât de bine curge jocul în multiplayer, sau dacă anumite strategii funcționează la fel de bine împotriva altor oameni ca împotriva AI-ului.

Trecând în revistă partea tehnică, jocul arată binișor, nu am de că să mă plâng, nici nu pot să spun că uimește cu ceva. Are câteva efecte atmosferice plăcute, precum furtuni de nisip și zăpadă și melodii electronice reușite. Ca performanță, tinde să scadă ocazional sub 30 de cadre, dar nu este tocmai ceva critic, viteza jocului nu este chiar atât de ridicată încât să conteze excesiv de mult. Ce vreau să spun este că nici măcar nu poți construi unități cu viteza unui RTS tradițional, interfața fiind de așa natură încât trebuie să dai click pe fiecare unitate ce dorești să fie construită, iar apoi pe locul din jurul bazei tale unde vrei să aterizeze. Nu poți fi atent prea mult la bătălie fără să te muți în mod constant înapoi la sediu sau la o bază ce are un port spațial ce permite chemarea lor din orbită.

Inițial, asta nu este o problemă, pentru că limita de unități la început este de vreo 3, dar pe măsură ce începi să te lupți pe vreo două-trei fronturi și au posibilitatea de-a construi vreo 15 de trupe ce crapă în mod constant și trebuiesc reîmprospătate în timp util cât să mai fie un front atunci când ajung în toiul bătăliei, limitările interfeței încep să devin iritate. Plus că mereu este acel click adițional care niciodată nu este bine să îl ai, devine iritant cu timpul.

EtheriumReviewIMG002 EtheriumReviewIMG003 EtheriumReviewIMG001

În Etherium vei controla trei facțiuni, trei imperii stelare ce se luptă pentru controlul galaxiei și a unei resurse de la care jocul își ia numele, care se manifestă în esență sub forma unor ouă lăsate în urmă de o rasă trans-dimensională ce excelează la tentacule. Această entitate își face simțită prezența mai mult în campanie, decât în modul skirmish. Oricum, nu este foarte importantă. Cele trei facțiuni au diferențe suficiente între ele, dispunând de unități care devin din ce în ce mai diferite pe măsură ce evoluează arborele tehnologic. Nu sunt ca noaptea și ziua, sau ca Starcraft, ci mai mult ca ceva ca Red Alert, de au ambele infanterie anti-infanterie, infanterie anti-vehicule, vehicule anti-vehicule, etc, etc, pe lângă o serie de unități mai inedite. Pe parcurs se diversifică, luând forme progresiv mai mari, ajungând să ajungă la talia de coloși adevărați, ce tronează peste unitățile normale. Pentru a sublinia scara lor, în general orice nu este colos nu vine ca o unitate singulară, ci ca un grup, cam la fel cum erau grupurile din Dawn of War 2. Fiecare unitate are statistici ce determină eficiența sa împotriva celorlalte tipuri, așa că mai mereu îți poți da seama când să o iei la fugă și când ar trebui să te doară în cot că inamicul atacă tancurile tale anti-infanterie cu trei divizii de soldați. Sporind diversitatea facțiunilor mai sunt și o serie de puteri speciale, ce amintesc de cele din Red Alert 3, doar că le ai deblocate din start. Primele sunt identice, precum retragere rapidă, viteză sporită sau bombardament orbital, iar apoi sunt câteva care diferă. Ai vindecare, ai scuturi, ai până și elevarea unităților la un rang mai mare, pentru că pot crește în nivel pentru câteva nivele. Te încurajează astfel să le ții în viață pe termen lung.

EtheriumReviewIMG007 EtheriumReviewIMG008 EtheriumReviewIMG006

Cele trei facțiuni au propria lor identitate, mă bucur de asta, la fel cum mă bucur că și mediile au propria lor identitate. Fiecare planetă pe care te vei lupta are un efect atmosferic/geologic ce se va declanșa periodic, ce variază de la furtuni de nisip, viscole, furtuni electromagnetice sau vulcani. Efectele acestora pot fi severe asupra mediului, în special din cauza modului în care sunt construite hărțile. Fiecare câmp de bătălie este împărțit în zone, adesea cu puncte de sugrumare formate de munți, vulcani sau lacuri. Aceste puncte de sugrumare pot fi ocazional blocate de-a dreptul de un vulcan, ceva ce o să îți dea un moment de repaus de la asaltul constant al inamicului, destul cât să poți construi sediul necesar în zona respectivă pentru a putea amplasa clădiri defensive.