End Times. Un eveniment prevestit de trecerea prin cer a unei comete cu două cozi, un eveniment ce presupune sfârșitul lumii lui Warhammer, cea fantastică, nu cea din viitor cu Space Marines. Este finalul. Un eveniment ce are dedicată o pagină de wiki de vreo șase ori mai lungă decât acest articol, așa că vă las pe voi să citiți de acolo cam despre ce este vorba (http://warhammerfb.wikia.com/wiki/The_End_Times). Un eveniment relevant pentru jocul de astăzi, Vermintide, deoarece se petrece la începutul său, când un necromant numit Nagash este adus de dincolo de moarte, înapoi în lumea celor vii, iar acum are intenția foarte clară de a curăța totul de viață. Și cum va face asta? Prin intermediul unei armate imbatabile, nu prin forță, nu prin armament, ci prin numere. Numere infinite de șobolani bipezi numiți Skaven. Misiunea ta nu este cea de a opri apocalipsa, nu ai cum, apocalipsa acoperă ani și ani de conflicte majore, culminând cred că prin ridicarea la puterea a unui rege cu trei ochi, care nu cred că are legătură cu jocul. Și atunci, ce faci? Joci Left 4 Dead cu șobolani.

VerminTidePreviewIMG003 VerminTidePreviewIMG001 VerminTidePreviewIMG002

Studioul Fatshark are ceva experiență la realizarea jocurilor de multiplayer. Majoritatea de până acum nu au fost strict cooperative, dar aveau astfel de elemente. Warhammer End Times Vermintide este încercarea lor de a face unul pur cooperativ, la care jucătorii vor controla fiecare câte un personaj unic, într-o luptă constantă împotriva unor grupuri interminabile de inamici. De ce? Depinde. Fiecare personaj are propria sa motivație personală pentru care a decis să își petreacă sfârșitul lumii cotrobăind printr-un oraș infestat de șoboleți. Witch Hunter, spre exemplu, vrea să se răzbune. O anumită Bright Wizard probabil vrea să incendieze lucruri, și habar nu am ce caută un Waywatcher pe acolo. Probabil privește căi. Personajele nu sunt în nici un fel simetrice. Inspirația o fi Left 4 Dead, dar nu este aceeași implementare. Nici nu încearcă să fie ca un RPG tradițional. Chiar dacă unele clase sună de parcă ar pica în tradiția de „healer,tank,dps”, nu prea sunt. Toată lumea este făcută să căsăpească și pot echipa două seturi diferite de arme între care pot schimba, oferindu-le abilități diferite, în funcție de situație. Poți să te concentrezi la un moment pe apărare, blocând atacurile inamicilor, sau poți echipa două săbii foarte ascuțite pentru a tăia mai multe capete. Desigur, ca Bright Wizard ai vrăji de foc, așa că săbiile nu-s tocmai o chestie importantă. Bine, sunt o chestie importantă, pentru că jocul acesta include phat loot. Nu îl iei de pe cadavrele inamicilor, nu o să vă omorâți între voi pentru ce bucată de lemn colorat pică de la un șobolet. Primești recompense, care mereu vor fi utile pentru personajul tău, doar la final și doar dacă ai reușit să îndeplinești obiectivele, sau măcar cel principal.

VerminTidePreviewIMG006 VerminTidePreviewIMG004 VerminTidePreviewIMG005

Ce exact trebuie să faci în această apocalipsă șobolănoasă? Multe lucruri. Îți vei croi drum lent prin oraș, colectând resurse prin găsirea de saci și transportarea lor la un anumit loc, apărând diverse locații, distrugând altele, și tot așa, obiectivul final cel de-a ajunge în adâncuri, unde te vei bate cu capul răutăților, șobolozarii șefi, poate chiar necromantul cu pricina. Este un joc ferm construit pe rejucabilitate, motiv pentru care în nici un fel nu se va modifica structura unui nivel sau obiectivele sale. În schimb, se vor schimba recompensele și modul în care își fac apariția prin nivel inamicii. Are, în esență, un AI Director, similar cu cel al lui Left 4 Dead, doar că îi spune un Conflict Director. Acesta se va asigura că mereu o să ai o provocare. Pe de o parte, vei avea șobolonotonii de zi cu zi, dacă cei de zi cu zi ar avea armură, arme și ar fi înalți de măcar un metru și jumătate. Armura lor chiar va fi semi-aleatoare, fiecare având propria sa variație de chestii puse pe capul lor, adăugând astfel la variația vizuală. Asta este important, pentru că, nu știu dacă ați văzut vreodată un cuib de șobolani, cum să spun, sunt mulți, foarte mulți și nu vor fi singuri.

VerminTidePreviewIMG009 VerminTidePreviewIMG007 VerminTidePreviewIMG008

Pe lângă șobiliții standardizați, ai și inamici mai puternici, tot rozătoare, dar mult mai mari, mai capabile, mai bine echipate, chiar mai inteligente. Li se spune Elite. Vei avea șobotancuri, creaturi masive care se vor alerga spre tine, ca tancul din Left 4 Dead. Ai apoi ceva ca Packmaster, care are un cârlig pe care îl poate lansa la distanțe mari, cu scopul de-a târî victima sa de gât, până la moartea sa sigură. În esență ca Smoker din Left 4 Dead. Ai și ceva ce nu era în Left 4 Dead, un șobolan care are ceva foarte similar cu un mini-gun, ce se va supăra numai și numai pe un singur jucător. De ce doar unul? Ca să aibă vreo șansă să îl și omoare, în loc să tragă aleator în toți va ținti unul singur. Dacă victima sa stă pe loc, s-a zis cu ea, însă, dacă o ia la fugă, atunci încep să apară câteva mici probleme. Acest Ratling Gunner nu ține cont de victime colaterale, șobolanotații sunt cu milioanele, ce contează dacă omoară câteva zeci în timp ce scapă invazia de un erou ce ar putea fi o amenințare. Poți abuza de asta, alergând prin fața unui număr cât mai mare de inamici, sau poți să ratezi complet dezavantajul principal al unei astfel de tactici. Dacă treci prin fața vreunui alt jucător, și el va fi ciuruit complet. E genul de chestie care ar fi în pericol într-un coridor strâmt, știți voi, cam cum ar fi fost Witch în Left 4 Dead, de trebuia să o eviți cel mai des, pentru că era foarte puternică. Ah, prin coincidență, Stormvermin Patrol, în esență Witch. Apar pe hartă, nu sunt inițial ostile, nu te vor atacă de îndată ce ești în câmpul lor vizual, dar dacă mai faci câțiva pași, te vor năvăli și probabil omorî, pentru că sunt foarte puternici comparativ cu orice alt inamic. Acestea nu sunt singurele tipuri de inamici, nici de personaje jucabile, sunt doar ce au dezvăluit până acum publicului.

VerminTidePreviewIMG012 VerminTidePreviewIMG010 VerminTidePreviewIMG011

Informații suplimentare despre Vermintide vor fi disponibile pe parcursul acestui an. Este timp amplu să aflăm mai multe despre el, în special cum se diferențiază de Left 4 Dead mai mult, sau dacă din moment ce tot au început pe acest drum, dacă vor merge până la capăt și vor include un mod la care o echipă de jucători poate controla o armată de șobolani. Nu cred că Fatshark au făcut până acum multiplayer asimetric. Competitiv, clar, da, au avut vreo trei jocuri care erau doar despre asta, cooperativ, asimetric, asta este încă neclar. Cât timp nu vor lansa un joc la fel de problematic în momentul lansării cum era Krater, va fi măcar jucabil.

Warhammer End Times Virmintide va fi lansat prin toamnă pentru PC.