• Să nu vă așteptați la ceva ca System Shock
Grafică: 6
Gameplay: 5
Conținut: 5
Imersiune: 8.5
CasetaXanadu

Spirits of Xanadu ar putea fi numit un omagiu pentru clasicele jocuri System Shock, de către cei care au jucat System Shock. Sau un omagiu adus lui Dead Space, de către cei care nu au jucat System Shock. Indiferent cum vedeți situația, vorbim despre un joc realizat de doi oameni, unul scurt, ce nu are prea multe elemente grafice, însă vine cu o estetică solidă, constantă. Culori verzi, albastre și roșii aprinse, clar vizibile prin întunericul amplu al primelor minute de joc, semnalizând de obicei primejdie. Pare genul de joc indie care n-ar avea prea multe de capul său, și l-am pus aici predominant pentru că vroiam ceva scurt și simplu la care să fac o recenzie în timp ce joc Pillars of Eternity. Pe cât de adevărat ar fi asta, am fost surprins să văd în Spirits of Xanadu ceva neașteptat, design bun.

XanaduReviewIMG002 XanaduReviewIMG007 XanaduReviewIMG006

Prea multe nu am de comentat în plus la capitolul prezentării. Este făcut cu motorul Unity, are câteva mici setări de grafică, dar nimic important. Estetica este mai importantă ca detaliul pentru un joc ce îmi imaginez că n-a avut un buget prea mare. Muzica este bine realizată, ajută la a te face să te simți ca un tinichigiu singuratic trimis să repare o navă spațială defectă undeva în orbita unei planete îndepărtate, la 4 luni de zbor super-luminic de Terra.

Povestea jocului este relatată prin descoperire. Vei găsi hârtii cu informații, vei găsi e-mal-uri, vei găsi clasicele casete audio pe care toată lumea le lasă prin sertare. La urma urmei, este un omagiu a lui System Shock. Însă mai are ceva la care nu mă așteptam, povestire efectuată prin mediul înconjurător. Fiind un joc de buget redus, producătorii nu au băgat în el prea multe lucruri de umplutură. Așa că ai putea da peste anumite lucruri care nu îți vor comunica, vizual, ceva important despre poveste, despre situația ta curentă, despre misiunea ta. Iar apoi tu va trebui să îți dai seama cum să folosești mai bine acea informație. O poți folosi mai rău, și chiar apreciez asta, jocul oferindu-ți posibilitatea de-a ignora acele detalii oarecum subtile, cu rezultate logice.

XanaduReviewIMG005 XanaduReviewIMG003 XanaduReviewIMG004

Termenul de „subtilitate” ar fi probabil o chestiune de perspectivă aici. Nu este chiar atât de subtil modul în care jocul încearcă să îți comunice un lucru anume, chiar te duce până la locul faptei cu o potecă de flori, însă este mai subtil în relatarea sa decât multe alte jocuri care nu s-ar fi oprit din a urla „uite aici, asta, este asta, și înseamnă fix asta, și acum trebuie să faci exact asta”. Nu e o chestie prea mare, dar într-un joculeț micuț, se observă. Jocul are finaluri multiple, apropo.