Armikrog. Un nume ce sună atât de amenințător. Trebuie doar să ți-l imaginezi spus de Saruman, accentuând fiecare consoană, pentru a îți inspira ideea unui loc înfiorător, plin de chestii teribile, întunecate, sinistre. Poate un joc despre ceva tenebros care pândește lugubru prin abisuri nevăzute, sau ar putea fi o chestie foarte colorată făcută din plastilină. Este al doilea lucru. O mică trecere în revistă a istoriei acestui concept, dar mai ales a echipei din spatele său. În vremuri de mult uitate, când cercopitecii călcau pământul, ceva ce fac și acum pentru că nu era cu chiar atât de mult timp în urmă, exista un studiou numit Shiny Entertainment. Acesta a făcut multe jocuri, dar unul mai relevant acum decât toate celelalte, Earthworm Jim. Mintea din spatele său a fost a unui individ numit Doug TenNapel, un om suficient de creativ încât să se gândească la un concept de joc în care controlezi o râmă într-un costum spațial. Câțiva ani mai târziu, a născocit The Neverhood, alături de Ed Schofield și Mike Dietz, ce era un joc diferit de cel cu râma, dar în nici un caz mai puțin creativ.

ArmikrogPrevIMGIMG002 ArmikrogPrevIMGIMG003 ArmikrogPrevIMGIMG004

 

Creativ. Frumos cuvânt, nu? Un cuvânt pe care rare ori îl mai vezi în momentul actual, prin creativitate mulți oameni înțelegând dimensiunea taliei unui personaj feminin. Eh, Armikrog este creativ, deoarece este făcut de oameni creativi în care oameni care vor să fie ceva creativ pe piață au aruncat cu bani, foarte mulți bani. Aproape un milion de dolari pentru un joc de aventură. De ce atât de mult? Pentru că ar avea grafică 3D foto-realistică și trebuiau să îl ruleze pe PC-uri echipat cu vreo șapte Titan Z-uri? Nu, pentru că grafica sa este construită. Literalmente construită. Manual. Sculptată, făcută cu atenție și animată cadru cu cadru prim manipularea unui model făcut minuțios. Este ceva similar cu ceea ce se numește Claymation, un stil de animare a unui film folosind modele de plastilină, a căror fiecare mișcare este redată prin poze luate pentru fiecare cadru cu putință. Armikrog astfel este construit, la fel cum era și The Neverhood. Au construit platouri cu toate locațiile pe care le vei vizita, folosind carton, plastic, metal, lut, plastilină, și le-au populat cu personaje variate, făcute din blană, făcute din limbi, făcute din diverse alte materiale care vor duce la multe întrebări despre ce fumau creatorii jocului și de unde poți lua și tu asta.

Grafica jocului, modul în care este construit, nu este de trecut cu vederea, pentru că pur și simplu nu vezi așa ceva în ultima vreme. Cel puțin nu cu un așa detaliu, nu făcut de oameni care cu asta s-au ocupat ani și ani de zile. Creează o anumită atmosferă, un anumit sentiment de a-l juca, iar coloana sonoră va încerca să sporească acest efect, prin melodii atipice. Adică, ascultați doar asta. Nu sună a nici un alt joc. Îi dă o identitate clar definită și grozavă. Benefic mai este și faptul că va avea talentele vocale ale unor oameni foarte pricepuți, precum Morte din Planescape Torment, cunoscut anterior și ca Pinky din Pinky and the Brain, Rob Paulsen.

ArmikrogPrevIMGIMG006 ArmikrogPrevIMGIMG007 ArmikrogPrevIMGIMG005

Stil ca stil, superb să îl aibă, minunat să fie, excelent, dar ca un joc, cum este? Ce este? Ce faci? Cine ești? Ești Tommynaut, un individ ce, mergând prin spațiu, se prăbușește pe o planetă bizară, alături de prietenul său de nădejde, un fel de câine orb numit Beak-Beak. După o scurtă întâlnire cu o creatură indigenă ciudată, este târât până în Armikrog, o fortăreață de temut din care trebuie să evadeze. Și va face asta print puzzle-uri ce vor fi rezolvate dând click pe lucruri. Din start, știu ce vă sare prin minte, așa că o să vă calmez de îndată. Nu este acel gen de joc la care trebuie să îți dai seama dacă o tomată poate fi folosită cu un rododendron pentru a bibistroci carocobazdugatul. Dacă găsești un obiect prin mediu, îl ai la tine după ce dai click pe el, și când dai click acolo unde trebuie folosit, automat va fi folosit, fără să fii nevoit să iei fiecare lucru din inventar la rând. Asta nu înseamnă că puzzle-urile sunt simpliste, doar că nu vor fi enervante. Acesta oricum nu este un puzzle, este o parte dintr-unul. Enigmele acestui joc se vor lega predominant de manipularea mediului, trasul de manete, împinsul de lucruri, mutatul de chestii, activare de trestii, și tot așa. Asta vei face cu Tommynaut. Beak-Beak este și el controlabil, doar că el nu prea vede lumea așa cum trebuie. Vedeți voi, este un câine și nu prea are ochi. Ca urmare, totul este monocrom pentru el, dar poate percepe un alt spectru de lumină, permițându-i să detecteze lucruri pe care Tommynaut nu le poate vedea. Și fiind mic, poate să încapă în locuri strâmte. Apoi, mai ai de rezolvat puzzle-uri ce nu țin tocmai de tras de manete, ci implică potrivirea corectă a unor elemente vizuale cu unele auditive. Alături de câteva alte puzzle-uri ce sunt rezolvate din prima persoană, îți vor permite să mai deblochezi din povestea de fundal a jocului. Să afli mai multe despre lumea aceasta ciudată, despre personajele sale, despre toate bizareriile pe care le vei întâlni.

ArmikrogPrevIMGIMG008 ArmikrogPrevIMGIMG009 ArmikrogPrevIMGIMG001

Nu sună a fi revoluționar, ducând lipsă de mecanici de îndoirea a timpului sau cine mai știe ce altceva sistem complex de gameplay. Însă sună a genul de joc de aventură cum se făceau pe vremuri, unul cere explodează cu stil și creativitate. Nu arată a joc Telltale, nu este cell shaded, nu este realist, nu este nimic din ce ai mai văzut pe piață în ultimul deceniu. Așa că măcar pentru asta aș zice că își validează existența. De asemenea, dacă stai să te gândești bine, detaliul său grafic este chiar foto-realist, din moment ce sunt fotografii. Așa că de acum înainte, cine spune că nu poți face cu Unity jocuri ce arată ca în realitate, eh, uite că se poate.

Armikrog este produs de Pencil Test Studios și va fi lansat anul acesta, intenția fiind primăvara.

One Response

  1. peng

    Armikrog citit invers e Gorki MRA. Continuarea pentru seria Gorky e confirmată deci, doar că în loc să fii un soldat care se luptă cu monştrii, eşti un MRA (Men’s Rights Activist) care se luptă cu feministe. Sau invers.