• Mai complex decât pare

• Poate deveni lent spre final
  • Poate că ar fi putut implementa ture simultane
  • Opțiunea de 4 misiuni ar fi fost utilă
Grafică: 8
Conținut: 8

The Witcher a sosit! Nu, nu The Witcher 3: Wild Hunt, ci un alt Witcher. Jocul de aventură… în sensul de The Witcher Adventure Board Game, nu unul de aventură tradițional, deși n-ar strica nici unul din ăla. Practic, dacă ai scoate luptele, The Witcher ar fi aproape ca un joc Telltale, complet cu evenimente quick-time. Dar mai multe despre asta când va fi lansat The Witcher 3, care sper să nu te informeze că trebuie să apeși X pentru a câștiga, cum făcea al doilea. Ce este The Witcher Adventure Board Game? Eh, în primul rând, este un joc ce nu are „Board” în nume, l-am pus acolo ca să nu apară iluzia că ar fi un joc de aventură. Este un joc de societate, de masă, ca un Monopoly superior. A fost făcut ca o alternativă digitală a variantei sale din lumea reală, ce a fost lansat cam tot în această perioadă. Poate fi jucat ori de unul singur la calculator, ori cu până la patru oameni pe același calculator, ori prin internet cu maxim patru oameni. Dacă nu sunteți pasionat de acest gen de jocuri, atunci probabil articolul nu o să vi se pară prea relevant, dar dacă ați fi interesant de așa ceva, atunci citiți măcar următoarea frază. The Witcher Adventure Game este competent realizat, distractiv și cu surprinzător de multă profunzime pentru ceva care pare a fi atât de simplist și cu o implicare considerabilă a șansei aleatoare. La prețul de 8 euro, nu prea are competiție. Ar mai fi Talisman, dar ăla costă aproape dublu.

WitcherAdventureRevIMG06 WitcherAdventureRevIMG05

Acum pentru detalii. Mai sunteți aici? Sper că da. Sau dacă nu aveți chef să citiți totul, aruncați o privire peste emisiunea Demo care îi este dedicată, în care mă străduiesc să îi explic pe cât mai bine conceptele pentru a treia oară. O să stai cu nasul câteva ore într-o planșetă de joc foarte frumos desenată și animată în timp ce zaruri sunt aruncate, cărți sunt trase și înjurături sunt aruncate pe fereastra jocului. În cazul în care vă amintiți de varianta beta ce a fost subiectul unui articol anterior, aveam atunci câteva probleme cu acest joc. Nu părea suficient de interactiv, iar timpii morți erau de-a dreptul morți, de puteai să pleci, să faci un ceai, să fierbi un ou, să te întrebi ce a venit mai întâi, oul sau găina, să realizezi că a fost oul pe care l-a făcut un dinozaur, iar apoi să te întorci fix când îți vine rândul. Nici nu avea din cale afară de mult conținut în el, de ajungeai să știi pe de rost toate cărțile dintr-o sesiune sau două. Eh, au reparat cam totul. Acesta a fost pe departe beta testul cu rezultatele cele mai pozitive pe care le-am văzut vreodată. Tot ce a rămas de care mă pot lega este ceva ce ar cam necesita o rescriere fundamentală a modului în care fost construit jocul, și anume, să aibă ture simultane. În părerea mea, dacă puteau implementa ture simultane, fiecare putea să joace în ritmul său, să miște omuleții, să tragă cărți, să dea cu zarul, iar când toată lumea era gata, să se tragă linie și să se calculeze totul pentru tura următoare. Problema cu ideea mea este că ar fi funcționat doar pentru varianta beta, unde nu exista tocmai acest grad de interacțiune între jucători. Acum nu prea ar mai merge, pentru că sunt mecanici ce se bazează pe ideea că vei ști unde sunt ceilalți jucători atunci când folosești o carte/abilitate. Nu că au fost acolo la un moment.

WitcherAdventureRevIMG07 WitcherAdventureRevIMG09 WitcherAdventureRevIMG10

Poate că ar fi mers în singleplayer, când AI-ul controlează opoziția, sau măcar ar fi putut să le accelereze acțiunile lor pentru a face jocul să decurgă mai rapid. Oricum este un indicator în lateral ce arată tot ce s-a întâmplat în rundă. AI-ul, apropo, este capabil să joace, o face bine, dar nu prea este în stare să se folosească de tacticile ceva mai fine pe care un jucător le va deprinde după câteva sesiuni.

Când începi un meci vei putea alege dintre patru personaje: Geralt, Triss, Dandelion și Yarpen. Tot nu știu cu siguranță cine este Yarpen. Plus câteva alte lucruri, cum ar fi durata sesiunii, de o misiune, trei sau cinci și durata unei ture. Mă bucur că au adăugat asta, pentru că jocul va da afară automat jucătorii ce nu sunt activi un minut, trei minute sau cinci minute. Cine alege durata de timp cea mai mică va „câștiga”, determinând durata meciului. Când începi, ești într-un colț din hartă, mereu același în funcție de personaj, și trebuie să alegi o misiune din două. Misiunile presupun să mergi pribeag pe hartă, dintr-un orășel în altul, folosind abilități, omorând monștri cu zaruri și colectând indicii ce apoi se acumulează pentru a forma dovezile necesare la îndeplinirea acelei misiuni, după ce te mai duci și într-o locație anume. Pe lângă obiectivul principal ai și obiective secundare, precum cheltuirea de bani sau de indicii de alte culori (fiind 3 la număr ce formează dovezi dacă aduni 3, 5 sau 7, în funcție de personajul ales). La finalul testului beta au adăugat încă un tip de misiune, una de suport, pe care nu o poți îndeplini tu. Aceasta poate fi completată de orice alt personaj care îndeplinește cerințele, și se află în același loc. Tu vei primi 3 puncte de victorie, iar oponentul care a făcut misiunea va primi șase, așa că ocazional poate că ar fi benefic să fugi de un oponent decât să îl lași să capete acele puncte de victorie. Uitai să zic, misiunile și câteva alte lucruri, îți vor da puncte de victorie. Cine le are pe cele mai multe, în runda la care primul jucător a completat toate misiunile, va câștiga.

WitcherAdventureRevIMG14 WitcherAdventureRevIMG15 WitcherAdventureRevIMG13

Obținerea punctelor și păstrarea lor este ceea ce te va preocupa pentru cea mai mare parte din joc. De la beta a devenit mult mai ușor să le pierzi. Nu doar atunci când personajul tău este rănit prea grav, și nu se mai poate mișca sau acționa, ci și atunci când cărțile spun că toată avuția ta s-a dus naibii. Iar acum sunt multe cărți care spun că avuția ta și cu tine v-ați dus naibii. Multe dintre ele presupun ceva malițiune din partea jucătorilor, deoarece vor putea să le folosească pentru a-și băga bețe în roate reciproc. Aceste cărți le vei găsi sub diverse circumstanțe, ori când încerci să investighezi după niște indicii, ori când dai de un jeton de ghinion prin lume sau amplasat pe o acțiune de-a ta, ori când dai de o carte de noroc bun ce mută ghinionul tău de partea unui oponent. Ce cărți vei avea cu exactitate la îndemâna pentru a face lucruri rele celorlalți variază foarte mult în funcție de personajul ales.