Blizzard are un mod anume de a face jocurile proprii. Văd o idee bună, găsesc un mod mai facil de a o implementa pentru publicul larg, și ani mai târziu lumea ține minte că ei au inventat totul. Cel puțin așa s-a întâmplat cu World of Warcraft, care în funcție de persoana pe care o întrebi, ori a fost lansat în 2001, ori a inventat MMO-ul, ori este singurul joc în care apar orci. Dar acum, Blizzard în ultima vreme Blizzard a venit la petrecere târziu, foarte târziu. Cu Hearthstone tot au găsit un loc de-a se extinde foarte bine, majoritatea jocurilor de cărți fiind axate pe un public de-a dreptul dement când vine vorba de înțelegerea tuturor ițelor a ceva ca MTG. Cu Heroes of the Storm au mers în direcția amuzamentului, lăsând aspectele pur competitive mai pe la margine. Iar acum vine Overwatch și întrebarea esențială. Ce poate face Overwatch mai mult ca actualul campion al genului FPS-urilor de multiplayer bazate pe echipe, la care fiecare personaj are trăsături unice? În primă fază, doar un lucru, să adauge abilități distincte personajelor și un stil de joc foarte diferit de la unul la altul. Nu de alta, dar Team Fortress 2 este deja pe cât de simplist de mânuit poate fi un FPS care încă mai are ceva profunzime. Desigur, ar avea un dezavantaj, unul masiv, la vechimea sa, poate deveni confuz din cauza tuturor pălăriilor și-a efectelor și-a armelor bizare. Destul despre TF2 pentru o vreme.

OverwatchPreviewIMG12 OverwatchPreviewIMG09 OverwatchPreviewIMG10

 

Overwatch este o proprietate complet nouă; este total separată de orice alt lucru a făcut până acum Blizzard în termeni de gameplay, poveste și așezare. Bine, poate s-ar apropia Starcraft Ghosts puțin de el, dar tot avea diferențe considerabile. Overwatch este plasat pe pământ, printre puținele jocuri Blizzard care se pot încadra în această categorie. Lost Vikings cred că a fost ultimul. Acțiunea este plasată într-o variantă stilizată a unui viitor nu foarte îndepărtat. Cu câteva decenii înainte, omenirea dezvoltaseră tehnologie robotică avansată, realizând mașinării numite Omnix, ce din păcate au luat-o razna, sau poate că erau controlat de cineva malefic, și au început să atace lumea. Evenimentul s-a numit Omni-Criza. Națiunile mapamondului erau incapabile să combată amenințarea individual, așa că au pus la un loc cele mai prețioase resurse pe care le aveau pentru antrenarea unui număr restrâns de indivizi capabili să salveze planeta. I s-a dat numele Overwatch, organizația menită să vegheze asupra siguranței mondiale. Omni-Criza a fost oprită, roboții au fost înfrânți, și pentru decenii la rând, Overwatch a tot primit membri noi, devenind ca un fel de academie pentru super-eroi. Însă cu vreo cinci ani înainte de evenimentele din joc, ceva s-a întâmplat. Overwatch a început să se destrame, iar membri săi s-au transformat mai mult în mercenari decât în campioni. Un moment nu foarte oportun să se întâmple așa ceva, deoarece lumea din nou este în pericol, o forță de temut întinzându-și ghearele din umbră. Lumea are nevoie de eroi, de Overwatch. Și cu ideea asta începe jocul.

OverwatchPreviewIMG08 OverwatchPreviewIMG01 OverwatchPreviewIMG02

Are o poveste de fundal, este detaliată, personajele pe care le veți controla au un rol în toată această istorisire. De ce un FPS de multiplayer ar avea nevoie de o poveste și personaje cu personalitate? Pentru că TF2 a dovedit cât de benefic poate fi pe termen lung. Și la fel ca la creația celor de la Valve, evoluția poveștii se va realiza în afara jocului, cu lucruri precum acel trailer cinematic prin care Overwatch a fost anunțat.

De la Team Fortress 2 a venit și inspirația pentru modul în care au fost dezvoltate personajele. Până la apocalipsa pălăriilor, dacă vedeai măcar silueta unui personaj, știai ce era. Doar uitându-te la el, la cum arată și ce armă car, mai că îți dai seama de ce ar fi în stare. Overwatch face același lucru, doar că îl duce cu vreo zece pași înainte în termeni de stilizare a personajelor. Nu sunt limitați la a-i face pe toți oameni, nu sunt limitați la a-i face pe toți pământeni, așa că în Overwatch este mult mai ușor să introducă personaje ce nu trebuie să poarte aceeași uniformă. În schimb, pot avea o gorilă mutant vorbitoare ce vine de pe Lună și are arme ce trag cu fulgere. Sau pot avea un dwarf cu ceea ce pare a fi un motor V8 lipit de spate. Sau pot avea o specialistă în vindecare ce poate zbura, un robot budist, o namilă de doi metri din metal, și tot așa. Varietatea de personaje va fi mare inițial, și va crește pe durata vieții sale. Din start vor fi mai mult de 9, și tot mai multe se vor ivi cu timpul.

OverwatchPreviewIMG13 OverwatchPreviewIMG14 OverwatchPreviewIMG15

Aceste personaje sunt gândite să ofere o paletă cât mai mare de stiluri de joc, atât pentru cei care știu să țintească, dar în special pentru cei care n-ar putea nimeri cu un PP-Bizon un inamic ce se mișcă lent în jurul lor. Cei care în TF2 ar juca cu Inginerul sau cu Medicul, sau cu Heavy, sau cu Pyro, sau alte clase ce nu necesită nici un fel de abilitate de a nimeri inamicul pentru a fi eficiente, dar care tot ar beneficia de ceva expertiză, măcar topografică. În Overwatch vei avea numeroase arhetipuri de suport sau tancuri, cercetași, pe lângă personajele făcute clar pentru a lovi precis, rapid și letal. Vor fi personaje gândite să fie mai mult medici, care să poată să construiască un arsenal staționar, capabile să amplaseze scuturi de forță, personaje ce pot îmbunătăți performanța altora sau să o scadă pe a oponenților. Pentru acomodarea tuturor acestor personaje, care nu sunt făcute pentru lupte 1 contra 1, Overwatch va fi un joc mai puțin letal ca Team Fortress 2 sau alte FPS-uri.

Prin asta vreau să spun că ai o reziliență ceva mai mare, o să poți trăi mai mult. Nu ești nemuritor, un lunetist tot te poate face prăpăd, dar nu va fi ca în Counter-Strike. Ajutând la capacitatea ta de a rămâne în viață sunt și abilitățile individuale de transport. Unde alte jocuri ar avea un rocket-jump pe care îl pot face câteva clase, aici fiecare personaj va avea un alt mod de-a parcurge harta. Unul va putea să facă parkour, sărind pe ziduri și prinzându-se de margini. Altul poate zbura. Un personaj se poate teleporta. Altul are un cârlig cu care se poate prinde de orice suprafață. Sună de parcă ar putea degenera în haos, nu? Eh, peste asta adaugă faptul că fiecare personaj are abilități active. Au invizibilitate, au puterea de-a-și întoarce timpul personal, revenind cu câteva secunde în urmă, unde erau și cu câtă viață aveau. Și pe lângă asta, au și o ultimată, care se va încărca cu timpul și poate fi folosită o singură dată, după care trebuie iar reîncărcată. Va fi foarte important să știi de ce este în stare inamicul tău, cam ca la un MOBA.

OverwatchPreviewIMG19 OverwatchPreviewIMG20 OverwatchPreviewIMG21

Dar nu va fi chiar atât de mult haos, pentru că Blizzard a decis să limiteze jocul în alte aspecte. Mărimea maximă a unei echipe va fi de 6 oameni. Nu 12 cât are Team Fortress 2 ca standard, nici 9 ca la modul Highlander. În vederea lor, 6 este un număr suficient de mare încât să pară ca o luptă de proporții, și în cazul în care un jucător nu se descurcă bine, ceilalți să poată compensa fără probleme. Și este un număr suficient de mic încât să nu fii complet sufocat de abilități și atacuri aruncate în stânga și-n dreapta. Ajutând mai departe la reducerea haosului este structura hărților. Sunt orientate pe obiective, de capturarea a punctului sau a steagului sau împingerea unui cărucior. Nu există deathmach, nici pe cont propriu, nici pe echipe. Totul este despre obiective. Așa că în esență aceleași moduri ca la Team Fortress 2. Nu vor fi moduri complicate de joc, cel puțin nu la început, pentru ca lumea să se poată concentra pe negocierea inamicilor. Mai târziu, cine știe, Team Fortress 2 a început să capete diverse noutăți, ca harta cooperativă cu roboți și cea competitivă cu roboți. Overwatch ar putea avea parte de un tratament similar.

OverwatchPreviewIMG06 OverwatchPreviewIMG18 OverwatchPreviewIMG16

Overwatch poate că nu a fost anunțul următorului mare lucru. Nu a fost acel Titan, ce combina șase jocuri într-unul și-a sfârșit ca o harababură din care nu au mai găsit o soluție. Este însă un FPS de multiplayer, orientat pe echipe, ce ar avea ceva potențial, pentru că Blizzard tind să facă jocuri foarte finisate din acest gen. Din păcate, Valve face jocuri la fel de finisate, așa că se vor bate cap în cap pe acest segment. Și nu ar fi tocmai rău, adică, nu vrei să se culce Valve pe o ureche, iar genul acestui tip de jocuri nu este tocmai suprapopulat în acest moment. Ah, sigur, lucrează Gearbox la unul similar de au stat zile întregi să explice cum nu este un MOBA, dar e Gearbox, nu e Blizzard sau Valve, așa că se vor mulțumi cu locul 3 spre 4, hai 5 dacă au noroc.

Un beta test va fi disponibil în curând, vă puteți înregistra aici, jocul urmând să fie lansat când vrea Blizzard.

One Response