În Jocuri: Moartea Fanteziei

4

4 Responses

  1. raul

    Adevarat ca in prezent „fantezia” a ajuns monotona si repetitiva.
    O lume fantastica pentru un RPG asi dorii sa aiba personaje cat mai variate, sa fie comice dar si mai tipice, dar neaparat ceva comic si nu trebuie sa fie umane, pot fi si extraterestrii.
    Inamicii vreau sa fie cat mai variati(nu o sa fie orci sau goblini), doresc creaturi cat mai ciudate precum un monstru/creatura formata din capete sau maini sau picioare dau o alta parte de corp(un golem de organe/membre ale corpului). Altceva, dragoni mecanici sau steampunk care au in loc de foc, vortexuri care vor absorbi eroul si il vor duce intrun univers din interiorul dragonului, in care se va infrunta cu diferite lucruri pentru a sacapa.A iar dragonul se poate transforma. De asemenea creaturi pe jumatate organice pe jumatate mecanice sau spirituale(prin mecanice ma refer si la ce vedem in filmele sf dar si ceva steampunk de ce nu si din lemn) sau doua tipuri diferite de monstrii intrunul, precum o mumie si un paianjen sau paianjen vampir sau de ce nu un varcolac mumie sau orice alta creatura dintrun joc, film fantasy. De asemenea roboti fantoma(da stiu ca un robot nu ar avea cum sa aiba o fantoma dar e fantasy) de ce sa nu fie si vampiri roboti sau varcolaci. Si persoane care locuiesc in uriasi vii, orase in interiorul uriasilor in care poate ploua cu pietre si desigur vaci ( sau mai precis tot ce mananca ). Alte lucruri din natura ar fi un lac sau rau sau ocean cu personalitate, drumuri paradoxale/infinite etc. si o lume ce poate incapea intr-o sticla sau una de buzunar. Obiectele ce le poate gasi erou sau personajul negativ ( da o sa poti juca si cu tiranul ce ameninta toate cele bune sau un rau mai mic ce va ajunge o adevarata amenintare ) sunt: o manusa ce poate sterge pe orcine din istorie astfel acel personaj nu va exista, o sabie ce poate devora inamicii la propriu, un arc cu diferite tipuri de sageti precum una care atunci cand nimereste un inamic acest sa devina cenusa sau un pom sau sa scoata un sarpe din inamic precum Xenomorf-ul si multe altele.A si desigur un gigant ce are o barba formata din dinozauri, draguni si tentacule plus dinti de foc.
    Ar mai fi si alte lucruri de zis dar pana acum atat, daca imi mai vin idei o sa mentionez si da stiu ca multe din cele pe care le-am scris nu sunt 100% originale, dar am incercat.
    Ps: imi cer scuze pentru lipsa diacriticeleor si locurile unde apar greseli gramaticale.

  2. peng

    Hmm… Păi e destul să te uiți la fizica zilelor noastre ca să găsești numeroase lucruri care altă dată ar fi fost considerate fantezie. De exemplu, un univers în formă de hipersferă (reunirea a mai multor sfere intersectate într-un centru comun) a căror margini (curbarea spațiului) să țină de temporalitate (adică dacă privești în afara universului ai vedea trecutul or something, nu mă pricep). Apoi, dacă mai implici pe lângă asta și intersectarea mai multor planuri (vechiul exemplu cu „dacă am exista într-un univers 2D nu am putea percepe obiecte 3D decât acolo unde se intersectează cu planul, sub formă de linie sau punct sau cum ar arăta acea parte”) astfel încât unele personaje să aibă părți imperceptibile chiar și în 3D, etc. ai ajunge la un adevărat univers fantasy bazat pe teorii reale. Mai important e cum sunt integrate acestea în joc fiindcă și Shadowrun avea dimensiuni alternative și nu erau explicate deloc (și acest mister având partea sa de importanță desigur).

    În plus, dacă pe lângă toate acestea introduci și o cosmogonie fantastică (Big Bang-ul cauzat de lupta zeilor or whatever) practic universul s-ar scrie de la sine. În rest, cam ce a zis și Raul. Și mai frumos ar fi dacă inamicii, oricât de ridicol le-ar fi design-ul, ar avea și o poveste despre cum au ajuns așa cum sunt. De exemplu, un filosof antic pe nume Empedocle vorbea de un tip de evoluție în care organe de sine stătătoare se plimbau prin lume și se uneau între ele formând organisme complexe astfel că organismele cele mai echilibrate (deci nu cele cu trei funduri și un singur ochi) supraviețuiau și se multiplicau. Complet absurd? Da, dar nu și pentru un univers fantasy sau cel puțin o anumită lume a lui (planetă, dimensiune, whatever).

    Mai dificilă e renunțarea la gândirea raselor inteligente ca oameni cu urechi lungi care iubesc natura, oameni scunzi cu barbă care locuiesc sub pământ, etc. Adică nu prea văd cum se poate inventa ceva nou din acest punct de vedere. Poate oameni cu sprâncene uriașe care locuiesc în tărâmul înghețat și consideră atât natura cât și tehnologia ca fiind la fel de imperfecte și periculoase sau așa ceva… Nu e tocmai inventiv.

  3. Marius Catalin

    Daca ar fi sa fac eu o lume fantastica, nu stiu daca ar fi una complet diferita fata de orice exista in prezent pentru ca este o idee de moment, cam generica si sunt sanse mari sa nu fi fost primul care se gandeste la asta, as face o lume care este compusa de 2 lumi, lumea mortilor si lumea viilor, cine „moare” in lumea mortilor se naste in lumea viilor, iar cine moare in lumea viilor se naste in lumea mortilor, iar partea interesanta ar fi ca n-ar exista nici o diferenta intre cele doua lumi, nu to scheleti in lumea morti, nu tu „culori gri” in lumea mortilor, as putea la fel de bine sa le numesc lumea A si lumea B, nu exista nici o diferenta. Un principu de fundament ar fi ca „O lume este dependeta de cealalta”, pe langa faptul ca are nevoie de suflete pentru a functiona, dezechilibrul intr-una cauzeaza dezechilibrul in cealalta, as face un joc, fantasy-stiintific (nu stiu cuvantul exact, ma refer la una bazata pe stiinta dar nu stiinta din lumea noastra), cu supranatural si detectivi. Ma gandesc la ceva sa produca un dezechilibru intre transferul de suflete dintre cele 2 lumi, iar un detectiv sa ia cazul, ar putea la fel de bine sa fie 3 lumi, sau chiar un hexagon, mai multe lumi (O infinitatea nu prea ar avea cum, defapt ar avea dar nimeni nu s-ar intoarce de unde a plecat asa ca nu ar avea nici un rost) tot guvernul dintr-o lume (cea mai dezvoltata, sa presupunem ca sunt 2 lumi, desi ma mai gandesc, iarasi daca sunt mai multe transferul ar putea sa fie random, in ordine sau depinzand te alti factori; iar una din cele 2 este mai dezvoltata decat cealata din punct de vedere stintifc, stie de existenta celor 2 lumi si transferul de suflete, cealalta lume nu stie) iar un detectiv care vrea sa investigheze misterul „disparitiei” de suflete pentru soarta planetei pe plan secundar dar in principu pentru ca are motivele sale dar vreau sa fac doar o idee generala asa ca nu intru in detalii se sinucide (sau ar putea sa moara in alt mod, ceva mai spectaculor) nascandu-se in lumea celalta dar lasand cumva indicii despre cine este sau despre cine a fost pe care eventual le descopera (cand creste, nu fiind copil) pentru ca suspecta ca misterul din spatele lipsei de suflete se afla pe lumea aceasta. Asta ar fi o intriga buna, jocul nu prea stiu in ce stereotip sa-l bag, ar fi un fel de action game dar orientat mai mult pe rezolvarea de puzzeluri, dar nu sub forma de puzzeluri directe gen muta cutia aia acolo sau sari pe barna aia ca sa activezi mecanizmul ci mai de graba sub forma de mistere, gen este un criminal in oras si tu trebuie sa afli care este, nu exista nici o cutie, nici o scrisoare si nici un drum care te duce direct la el, tu trebuie sa-l afli singur, nu stiu exact daca m-am facut inteles clar dar ceva de genul ma refer, sa aiba si cateva scene de actiune, dar cateva, principalele aspecte ale joculi sa fie povestea, personajele si misterul.

  4. raul

    Mai devreme mi-a venit o idee pentru joc
    Trebuie sa aiba METAL dar nu cum era in Brutal Legend(ca un mod de viata) dar poate fi si o arma. Ce doresc este sa aiba referiri la formatii si albume metal. Ar putea sa aiba copertile unor albume de metal rasfirate prin nivel si pe langa ca le poti colecta, poti intra in ele fiecare avand o lume probrie pe care sa o vizitezi iar daca e un album conceptual sa poti participa la povestea albumului. Imaginiazati doar ca poti sa intri sa privesti coperta preferata din alta perspectiva. De exemplu intri in lumea din Imaginations From The Other Side de la Blind Guardian vizitezi ruinele din fotografie si poti interactiona cu cele doua figurine de pe margine si mai poti descide cartea din centru, sau un alt exemplu, Dream Theater images and words vizitezi camera interactionezi cu fetia, poti sa vezi si ce in afara camerei sau black clouds & silver linings sa vezi ce e in spatele acelei usi, sau sa vizitezi Imaginaerum (Nightwish). La albumele conceptuale sa participi la actiune si sa influentezi actiunea de exemplu King Diamond in Abigail sa vezi cum se desfasoara actiunea, sa poti merge pe acel drum si sa te intalnesti cu vantoma lui Abigail, alt exemplu Queensrÿche: Operation Mindcrime la fel interacionezi cu personajele sau sa investighezi crima etc.Iar albumele care au o mascota precum Eddie the head de la Iron Maiden sa fie un boss ( posibil din albumul Killer ) sau orice alta mascota ( si sunt multe Snaggletooth, Vic Rattlehead, Jack O. Lantern, Murray etc).
    Revazand ce am scris m-am gandit ca poate nu s-ar potrivi cu un RPG si mai mult cu ceva gen point & clik sau ceva penru Oculus Rift, dar tot mi se pare ceva interesant si evident nu o sa apara pt. ca drepturi de autor si ar lua mult realizarea unor astfel de nivele(presupun).