Ce vă trece prin cap când vă gândiți la Bethesda? The Elder Scrolls! Și mai recent un MMO al cărui nume nu mi-l amintesc. Era ceva Online, va trebui să caut pe Wikipedia. Ce nu vă trece prin cap atunci când vă gândiți la Bethesda? Ce ar fi un joc de lupte corp la corp gratuit, în multiplayer, ce arată de parcă Team Fortress 2 s-ar fi ciocnit de Half Life 2. Ce legătură ar avea Bethesda cu Team Fortress 2? Undeva, printre voi, un fan Fallout a ridicat capul, a căscat ochii, iar memoria sa călătorește înapoi la o perioadă în care urla în ecran și se întreba de ce echipa care lucra la Fallout 3 îți pierdea timpul participând la un turneu de Team Fortress 2 cu alte studiouri, în loc să lucreze la Fallout 3. Cred că acest eveniment, sau măcar Team Fortress 2, a fost un factor în decizia companiei nu doar de a publica un joc numit Battlecry, dar și de a înființa un studiou special pentru a face acest joc. Un studiou numit în sine Battlecry. Cred că le place acest nume.

BattlecryPreviewIMG01 BattlecryPreviewIMG07 BattlecryPreviewIMG06

Tot pare bizară această decizie. Bathesda face un joc de acțiune în mutliplayer, gratuit. Câte jocuri gratuite știți de la Bethesda? Daggerfall și Arena. Altele? Nici unul. Eh, MMO-ul ăla prin ianuarie, dar pe lângă asta, nimic. Și câte jocuri de lupte corp la corp de multiplayer au până acum în ADN-ul lor? Tot nici unul. Câte jocuri de lupte corp la corp la care luptele corp la corp să nu fie o chestie atât de stângace încât să îți fie rușine să vezi cum doi jucători se duelează folosind acel sistem au? Eh, poate ar avea Dishonored, ce n-avea lupte chiar atât de rele. Dar să facem abstracție de el. De la zero, un joc făcut să fie gratuit, și dacă era un shooter îl numeam mort în apă, însă segmentul de jocuri cu săbii bătălii pe echipe este departe de a fi suprasaturat. În acest moment este populat de titluri precum Chivalry, War of the Roses/Vikings și poate părți din Archblade sau Warframe. Este loc de extindere și expandare suficient de mare. Nu ca la segmentul unde jocuri ca Gothan City Impostors sunt moarte în apă.

Mai întâi, premiza, pentru că nu poți avea doar lupte cu săbii fără nici un motiv. Battlecry vă cară într-o lume diferită de a noastră, dar în același timp nu complet străină. După un război imens, în care milioane de oameni au murit, întreaga planetă a ajuns la o concluzie importantă. Praful de pușcă trebuie interzis! N-a zis nimeni ceva de nucleare, așa că nu prea e o salvare pe termen lung. Însă, dacă oamenii vor să se omoare între ei, trebuie să depună ceva efort, trebuie să aibă ceva talent, trebuie să se chinuie puțin. Și astfel, lumea s-a schimbat. Săbii, arbalete și scuturi au înlocuit puști, pistoale și tunuri. Și pentru că timpul progresează, mai aruncă acolo niște steampunk, poate niște teslapunk. Armurile au revenit la modă, iar totul a căpătat o stilizare grafice ce te face să te gândești la City 17 și Dunwall, predominant pentru că Bethesda îl are la îndemână pe Viktor Antonov, omul responsabil pentru stilizarea grafică inedită a jocurilor cu pricina. Doar că aici poate că se potrivește mai bine. Adică, știți că Half Life 2 se petrece pe undeva prin Europa de Est, de asta stilizarea sa grafică tinde să fie pe alocuri ceva mai familiară. Iar cea a lui Dishonored, chiar dacă era plasat în propriul său cosmos, îți dădea impresia că încerca să fie ceva anume. Eh, în Battlecry chiar este ce pare a fi, jocul având la centru un conflict dintre britanici, cazaci și o a treia facțiune ce va fi dezvăluită mai târziu. Mă gândesc la nemți sau poate norvegieni. Fiecare facțiune are stilizarea sa proprie, și reprezintă câte un imperiu ce se va ciondăni după teritoriu prin Europa unui an oarecum nespecificat. Modurile de multiplayer sunt gândite în jurul acestui conflict. Da, ciopârțești pe toată lumea cum preferi, dar pe lângă asta, victoriile tale vor servi la progresia războiului, capturând teritorii pentru facțiunea ta. Nu știu încă de ce, presupun că există un sistem ce va oferi recompense sau un meta-game ce va face conflictul să merite. Poate din start, nu doi ani mai târziu ca MechWarrior Online.

BattlecryPreviewIMG05 BattlecryPreviewIMG08 BattlecryPreviewIMG04

Participând la lupte, de o parte și de alta și de alta, vor fi inițial câte cinci tipuri de luptători. Momentan au dezvăluit doar trei dintre ei, și nu se vor opri aici. Formularea face să sune de parcă nu le vor dezvălui, știu, e târziu, tind să aberez. Ce vreau să spun este că vor începe cu cinci clase de personaje, iar de acolo vor face mai multe. Mai țineți minte când speculam că al zecelea personaj din Team Fortress 2 va fi civilul? Ce vremuri, ce vremuri. Cele trei dezvăluite până acum sunt Enforcer, Duelist și Tech Archer. Enforcer este namila, e mare, dă tare, are o sabie ce se transformă într-un scut, și când se înfurie începe să devină ori invulnerabil, ori mai puternic. În esență este ca un Heavy ce conține propriul său medic. Din câte au spus, în oferta inițială nu va fi un medic propriu-zis. În schimb, personajele vor putea aduna adrenalină pe măsură ce ciopârțesc inamicul, și pot cheltui acea furie pentru a căpăta avantaje ce altfel ar fi fost alocate de o clasă dedicată. Nu mai trebuie să fii suportul care stă în spate și vindecă pentru că altfel echipa ta pierde, deși nu este exclusă adăugarea unei astfel de clase pe parcurs. Apoi, Duelistul. Se poate face invizibil, poate înjunghia oameni în spate și spre deosebire de Spionul din Team Fortress 2, un facestab doare tare și când nu e un backstab deghizat. Apoi ai Tech Archer, ce trage cu săgeți de la distanță și poate vedea prin pereți. Poate vedea și Dueliști invizibili, fără nevoia de-a umple un borcan.

Dar astea nu sunt toate abilitățile pe care le au. Sunt mai multe, ce funcționează într-un stil semi-MOBA-icesc, având timpi de răcire. Numai că nu este un MOBA. Nici nu folosește un nume fistichiu ca să ascundă faptul că e un MOBA, precum Battleborn, sau cum îi mai spune acelui MOBA făcut de Gearbox, care totalmente nu este un MOBA, dar este unul. Mecanic veți mai observa câteva schimbări în el față de ceva ca Team Fortress 2, mișcarea. Până și cel mai greu luptător, tot este rapid, este agil, este mobil, poate țopăi, poți sări, poți face tumbe, plonjări și mai important, poți interacționa cu mediul înconjurător. Gotham City Impostors avea o mecanică similară, de asta îl aminteam acum câteva paragrafe. Sunt cabluri pe care poți aluneca, pentru a te deplasa între punctele de interes a hărților mari, ca să ajungi de la locul unde se bat 16 contra 16 oameni. Sunt hărți mari, făcute să fie mari tocmai din cauza mobilității… sa mobilitatea este atât de mobilă pentru că hărțile sunt mari… cred că am căzut într-o gaură de recursivitate. Așa că pe lângă alunecat pe cabluri, ai cârlige de care te poți agăța ori de la sol, ori din săritură, ca în Bioshock Infinite. Și te poți bate în timp ce te vei legăna de pe un cârlig pe altul. Nu-s și acele șine pe care să aluneci, deși ai cablurile pentru asta. Nu e ca Bioshock Infinite la nivel mecanic, pentru că sunt prea multe săbii și atacuri corp la crop, dar permițând acel gen de acrobație. Asta îi va da ceva ce nu vezi des la jocurile despre lupte cu săbii, un grad de verticalitate. Nu este un joc istoric, nu joci din ochii personajului tău, așa că își permit să ia libertăți cu multe lucruri de dragul spectacolului, însă tot tind către acel stil de răsărit al secolului XX, însă fără arme de foc. Ai până și ziare în el, ecranul final al fiecărei sesiuni fiind prezentat sub forma unui cotidian în care este detaliată victoria echipei tale, sau înfrângerea sa, completă cu o poză a celui mai important jucător. Iar apoi vei putea saluta acel jucător, pentru primi un punctaj bonus. Un fel de „știm că n-ai făcut absolut nimic în lupta asta pentru a contribui la victoria echipei tale, dar uite, poți măcar să îl saluți respectuos pe ăla care a făcut toată treaba, și să zici că ai fost suportul moral”. Team Fortress 2 era mai direct, puteai să împuști la liber echipa înfrântă, ce fugea speriată și neajutorată.

BattlecryPreviewIMG03 BattlecryPreviewIMG09 BattlecryPreviewIMG02

Battlecry pare un joculeț interesant, și gratuit, foarte important că este gratuit. Plătit, eh, mai bine că nu este, poate ar fi sfârșit la fel ca… tot îi uit numele, acel MMO anonim. Va intra în beta test anul viitor, ceea ce înseamnă că va fi și lansat cam atunci, pentru că jocurile gratuite cam așa funcționează. Dacă va avea vreun fel de succes, știți ce înseamnă, nu? Trei zile mai târziu zece studiouri vor anunța propriul Team Fortress 2 cu săbii. Deși, practic, avem deja pe piață de ceva timp un Team Fortress 2 cu săbii. Literalmente Team Fortress 2 cu săbii, și lopeți, greble, căsuțe poștale pe un băț și mături.

2 Responses

  1. Mihai

    Poate ai uitat, dar Bethesda a mai incercat ceva macar tangential similar: Brink.