SONY COMPUTER ENTERTAINMENT ANUNŢĂ LA GDC 2014 PROJECT MORPHEUS

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) a prezentat astăzi în cadrul Game Developers Conference 2014 “Project Morpheus” (Morpheus), un sistem de realitate virtuală (VR) pentru PlayStation®4 (PS4™). Fiind o demonstraţie de evoluţie a gamingului, SCE va continua dezvoltarea Morpheus, explorând posibilităţile unei lansări comerciale în viitor.

În cadrul SCE considerăm procesul de inovaţie cea mai bună dovadă că ne respectăm promisiunea de a extinde graniţele gaming-ului”, a declarat Shuhei Yoshida, Preşedintele SCE Worldwide Studios. “Project Morpheus este cea mai nouă inovaţie adusă de SCE, care va genera noi experienţe de divertisment digital, odată ce kiturile de dezvoltare ajung la producătorii de jocuri.”

Morpheus le permite dezvoltatorilor să creeze o nouă experienţă de imersiune în lumea jocurilor, astfel încât jucătorii să se simtă ca făcând parte din lumea virtuală, intensificându-le totodată emoțiile. Morpheus se compune dintr-un display montat pe cap, care funţionează în combinaţie cu PlayStation®Camera pentru a oferi o experienţă de realitate virtuală nemaintâlnită. Senzorii de inerţie încorporaţi în casca virtuală transmit cu acurateţe mişcările capului către camera PlayStation, imaginea virtuală adaptându-se astfel în timp real la activitatea jucătorului. Mai mult de atât, în jocurile care oferă suport pentru această tehnologie, utilizatorii pot folosi şi controller-ul de mişcare PlayStation®Move (PS Move), acesta îndeplinind multiple roluri. De exemplu, Morpheus va reproduce în spaţiul virtual mâinile utilizatorului şi sabia mânuită, creând astfel o experienţă foarte apropiată de realitate.

Totodată, Morpheus adoptă revoluţionara tehnologie audio 3D dezvoltată de SCE. Pe lângă sunetele care vin din faţă, din spate sau din lateral, Morpheus recreează şi sunetele stereoscopice venite deasupra sau sub jucător. Astfel, utilizatorii vor auzi sunetul creat de un elicopter sau chiar paşii personajului jucat. Sunetele se schimbă în timp real în funcţie de orientarea capului, creându-se astfel un mediu acustic veridic ce poate fi explorat de jur împrejur.

Combinând funcţionalităţile camerei PlayStation, a controller-ului wireless pentru PS4 şi a controller-ului PS Move, Morpheus reprezintă o revoluţie în domeniul divertismentului digital disponibil pe PS4, care beneficiază din plin de experienţa SCE în domeniul realităţii virtuale (inclusiv partea de display, audio, urmărirea mişcării, control, uşurinţa de folosire şi conţinutul de calitate).

Dezvoltatorii vor putea crea conţinut Morpheus pentru PS4, o platformă care s-a vândut în peste 6 milioane de exemplare în mai puţin de 4 luni de la lansare. SDK-urile Morpheus, aflate în prezent în dezvoltare, vor fi disponibile pentru studiourile de producţie la o dată ulterioară.

În cadrul Game Developers Conference 2014 desfăşurat la San Francisco între 19-21 martie, vizitatorii pot vedea Morpheus la standul Sony Computer Entertainment America. Pasionații pot testa demou-ri tehnologice exclusive precum EVE Valkyrie (CCP), un shooter multiplayer care se foloseşte de realitatea virtuală pentru a da jucătorilor senzaţia că se află în carlinga unei nave spaţiale din EVE Online, Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.) care le permite jucătorilor să se pună în pielea legendarului hoţ Garett, “The Castle” (SCE) care prezintă diferite tipuri de interacţiune VR folosind controller-ul PS Move şi “The Deep” (SCE), în care jucătorii pot explora adâncurile oceanului dintr-o cuşcă rezistentă la atacurile rechinilor.

 

Specificaţiile tehnice ale prototipului “Project Morpheus”

Componente

Unitatea de procesare, display-ul montat pe cap

Ecran

LCD

Mărime panou

5 inch

Rezoluţie panou

1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 pentru fiecare ochi)

Unghi de vizualizare

90 de grade

Senzori încorporaţi

Accelerometru, giroscop

Interfaţă

HDMI + USB

Funcţii speciale

3D audio, Social Screen

*Specificaţiile se referă strict la prototip şi se pot modifica de-a lungul procesului de dezvoltare.