Interviu – Vlad Belozerov despre World of Warplanes

Dacă vreți să aflați ceva mai multe despre World of Warplanes, am avut recent ocazia să îl intervievăm pe Vlad Belozerov, director de operațiuni globale al proiectului. Mai jos găsiți varianta tradusă a interivului acesta. Dacă preferați versiunea orignală în limba engleză, o puteți găsi aici.

WoWPVladIMGGames Arena: Când ați început lucrul la World of Tanks, plănuiați să vă extindeți în avioane și nave de luptă? Sau, după ce jocul era gata, ați văzut oportunitatea să umpleți un vid în același fel cum a făcut WoT?

Vlad Belozerov: Mulți oameni din echipa de producție sunt pasionați de avioane și simulatoare de zbor, așa că ideea de a face un MMO de acțiune-aeriană era ceva la care ne gândeam de ceva vreme. Pe vremuri, majoritatea dintre noi eram ocupați cu World of Tanks și nu eram siguri dacă ideea din spatele unui joc de zbor va fi realizabil. Din fericire, a fost! Luând decizia ce joc să producem mai departe a fost ușoară; aveam visul să ne concentrăm pe lupte aeriene, și când am descoperit că majoritatea din jucătorii noștri iubitori de tancuri erau interesați de avioane de luptă, ne-a motivat să aducem proiectul la viață. Aveam luptele terestre acoperite de World of Tanks, și World of Warplanes a fost construit pentru ceruri. Singura așezare rămasă era marea, așa că realizarea unui MMO naval părea pasul următor logic.

GA: World of Tanks are multă profunzime, dar este foarte ușor de jucat. World of Warplanes în schimb, din cauza naturii sale ca un joc de lupte aeriene, prezintă o provocare mai mare. Vedeți asta ca un obstacol în abilitatea jocului de a atinge publicul larg?

VB: Ai cu siguranță dreptate; luptele în zbor sunt mai dificile decât cele de la sol. Necesită poziționare bună, talent și reacții rapide care sunt căpătate prin exersare.

Am proiectat diverse prototipuri de modele de zbor și sisteme de control, chinuindu-ne să nimerim combinația de accesibilitate/realism. Am testat câteva până ce am ajuns la o varianta actuală ce pare să se fi potrivit. Pentru a face tranziția către lupte aeriene ușoară pentru începători, ne-am asigurat că va avea o curbă de învățare lină, și că piloții fără experiență vor avea suficient de mult timp să se adapteze la arenele tridimensionale. Jocul deja are câteva opțiuni de control, așa că fiecare poate alege o configurație care să se potrivească stilului de joc și nivelului de expertiză. Jucători care încearcă luptele cu avioane pentru prima oară pot folosi controlul cu mouse-ul, similar cu implementarea din World of Tanks, pentru confort maxim.

World of Warplanes va include o serie de tutoriale care să ghideze jucătorii noi prin elementele fundamentale ale pilotajului și să îi ajute să învețe tacticile de luptă aeriană de bază pentru fiecare tip de avion.

GA: World of Warplanes oferă numeroase opțiuni de control, preferatul meu a fost cel cu mouse-ul în stil World of Tanks, din moment ce joystick-ul meu a văzut zile mai bune. Care ați găsit să fie metoda de control preferată de jucători? Cât de dificil vă este să echilibrați toate opțiunile în așa fel încât să ofere șanse egale?

VB: Setarea standard ”mouse de World of Tanks” a devenit opțiunea cea mai bine primită printre piloții novici. A doua opțiune de mouse este mai grea și mai puțin populară decât prima, deorece jucătorii sunt nevoiți să miște mouse-ul pentru a specifica direcția în care va călători avionul. Cei care vor o provocare mai mare folosesc un gamepad. Combină elemente de la tastatură și mouse, și este mai ușor de stăpânit decât un joystick. Joystick-ul este metoda de control preferată a jucătorilor dedicați, deoarece oferă control maxim asupra avionului.
Controlul este una dintre cele mai dificile părți ale jocului. Fiecare setare este în mod constant rafinată, și vom continua să le refacem în funcție de feedbackul participanților din faza de Closed Beta. Acum ne concentrăm pe ajustări minore ale modelului curent de zbor, îmbunătățirea țintirii pe mouse/tastatură, și codarea manuală a AI-ului pentru folosirea joystick-ului. Mai plănuim să adăugăm cu timpul opțiuni pentru modele neobișnuite de joystick, TrackIR, pedale, și așa mai departe.

GA: Plănuiți să adăugați moduri adiționale de joc, sau condiții de vizibilitate scăzută pentru hărți?

VB: World of Warplanes deja include modul Standard(Superiority), unde două echipe se luptă pentru supremație prin distrugerea avioanelor inamice și a țintelor de la sol. Lucrăm la un mod de Tutorial amplu, intenționat pentru începători, și încă un mod de bătălie la scară largă, numit Misiuni de Escortă, este în dezvoltare. În acest mod, o echipă va escorta un bombardier greu către un punct anume de pe hartă în timp ce echipa adversă va încerca să distrugă bombardierul și escadrila ce îl sprijină.
Sistemul de detecție incorporează diferite variabile; jucătorii ar trebui să considere poziția soarelui, punctul de vedere al inamicilor, norii, terenul, nivelul de pregătire al echipajului și tipul de copaci. Am introdus deja nori volumetrici, și după asta vom adăuga vreme dinamică. Lucrăm și la adăugarea de Bătălii Nocturne, dar nu vor fi integrate prea curând, fiindcă acest mod necesită echilibrare și testare ce nu va începe până la faza de Open Beta.

GA: Veți încerca să mențineți acuratețe istorică, sau sunteți înclinați să încercați scenarii mai fictive, cum ar fi atacarea unei flote de zepeline. Întreb pentru că, ei bine, crează o imagine foarte memorabilă pe care nu mi-o pot scoate din cap de la Crimson Skies.

VB: World of Warplanes și World of Tanks vor primi un mod Istoric, unde jucătorii au șansa să re-însceneze bătălii de sol și aeriene legendare. Acest mod va fi implementat mai rapid în Tanks decât pentru avioane, din moment ce încă mai lucrăm la finisarea esenței lui World of Warplanes, înainte de a-l îmbogăți cu noi moduri.

GA: Ați determinat data la care va începe faza de Open Beta a lui World of Warplanes?

VB: Faza de Closed Beta a fost extrem de folositoare pentru noi. Am primit mult feedback substanțial, care ne va permite să facem îmbunătățiri înainte ca jocul să intre în testare masivă. Vom continua să rafinăm trăsături noi de joc până când suntem încrezători că experiența gameplay-ului de bază este suficient de lustruită și că jocul oferă destul de mult conținut încât să țină jucătorii captivați pentru mult timp. Atunci vom intra în Open Beta și vom începe să lucrăm la perfecționarea și echilibrarea jocului.

GA: Când toate jocurile sunt disponibile, plănuiți interconectarea lor în vreun fel?

VB: Compania a anunțat Serviciul Wargaming.net vara trecută. Va uni toate proiectele noastre într-un singur portal (www.wargaming.net), în timp ce conturile unificate de utilizatori vor permite jucătorilor să își transfere câștigurile – aurul din joc și punctele libere de experiență – între diferitele titluri. Mai intenționăm să aducem cele trei jocuri la un loc prin Războiuri de Clanuri, și prin organizarea de evenimente între titluri, concursuri  și lucruri mai speciale.