Interviu: Caribbean! cu Snowbird Game Studios

3

CaribbeanIntIMG01Marita sarbatoare Talk Like a Pirate Day este la numai o luna distanta, si totusi, nu prea sunt multe jocuri cu si despre epoca de aur a pirateriei maritime pe piata acum. Dar exista unul in productie la Snowbird Game Studios, numit Caribbean! Un joc realizat folosind tehnologia lui Mount&Blade, ce evoca titlurile clasice ale genului, precum Sid Meier’s Pirates sau Sea Dogs, in care vei putea naviga marile, praduind, cautand comori si facand o varietate de alte lucruri pe care le-ar face orice capitan pirat la comanda unei gloate insetate de sange de pirati. Desigur, daca preferi sa nu fii un pirat, vei avea aceasta optiune, poti fi un corsar in serviciul celorlalte natiuni. Important este ca indiferent de partea cui te afli, vei putea scufunda nave si asedia porturi. Pentru a afla mai multe detalii despre joc, Games-Arena a obtinut un interviu cu Vladimir Tortsov de la Snowbird Game Studios, pe care il puteti citi mai jos in versiunea tradusa, sau daca preferati originalul, il puteti gasi aici.

Games-Arena: Ce v-a inspirat să creați Caribbean! ?

Vladimir Tortsov: În primul rând, am fost inspirați de marile jocuri despre pirați din trecut, ca Sid Meier’s Pirates! și Sea Dogs. Suntem mari fani de-ai lor aici la Snowbird.

De asemenea, adorăm seria Mount & Blade. În 2011 am creat un joc numit Mount & Blade With Fire & Sword bazat pe conceptul original al seriei. Și acel joc a fost dedicat secolului XVII, dar așezarea era complet diferită – era despre războaiele din Europa de Est dintre Rusia, Polonia și Suedia. Jocul a fost un succes, așa că am decis să extindem conceptul M&B puțin și am început să ne gândim la o așezare potrivită pentru acest joc ipotetic. După ceva tălmăcire am decis că una dintre cele mai bune opțiuni ar fi Caraibele.

GA: Cât de mare vă așteptați să fie lumea jocului, și cât de aproape de realitate veți încerca să o populați cu diferitele insule și porturi din regiune?

VT: Vom recrea întreaga regiune a Caraibelor în joc, de la coasta Floridei în nord, la malurile Americii de Sud. Toate așezările însemnate (din secolul XVII) și insulele mari vor fi prezente.

GA: Veți modela navele după exemplare reale, în termeni de aspect și comportament? Mai exact,CaribbeanIntIMG02 navele vor funcționa ca într-un simulator, veți merge pe o rută mai arcade, sau va fi o combinație între cele două?

VT: Da, navele din joc vor fi autentice în termeni de aspect. Vorbind de control și nivel de realism, când vine vorba de navigare – țintim o metodă accesibilă și facilă. Navele sunt controlate prin clasicul WASD, alte operații (ca focul și schimbarea muniției) ar putea fi activate folosind butoanele mouse-ului. Încercăm totuși să simulăm pe cât mai multe elemente din realitate putem – spre exemplu, navigând cu vântul în spate va genera un bonus mare de viteză.

GA: Câte tipuri diferite de nave vor fi?

VT: Sunt mai bine de 30 de tipuri de nave, de la bărci înarmate la goelete la nave de clasa întâi pentru lupte de linie și galioane de Manila, fiecare cu propriul set de atribute, ca viteză, manevrabilitate, mărimea echipajului și armament maxim.

GA: Sunt daunele navelor localizate, poți în mod intenționat să țintești diferite părți, ca pânzele? De asemenea, pe lângă diferitele categorii de artilerie, vor fi mai multe tipuri de muniție, ca lanțuri sau alice?

VT: Desigur. O navă are trei bare – una pentru structura corpului navei, una pentru pânze și una pentru echipaj. „Sănătatea” corpului servește rolul de „viață”, odată ce dispare, nava se scufundă, lăsând rămășițe plutind la suprafață. Sănătatea pânzelor afectează viteza; cu cât tachelajul este mai deteriorat, cu atât mai greu se va mișca nava. Sănătatea echipajului reflectă procentul de marinari sănătoși lucrând la pânze și tunuri; pe măsură ce scade, toate aspectele performanței unei nave se vor înrăutăți, de la manevrabilitate la viteza de încărcare. Mai mult, din moment ce o parte din echipaj participă la abordaj, un echipaj „deteriorat” însemnă mai puțini atacatori.
Vor fi trei tipuri de muniție: alice, bare și clasica ghiulea.

GA: Din moment ce folosiți motorul lui Mount&Blade, ce se bazează pe factori precum viteză pentru a determina daunele, va fi izbirea într-o navă inamică o tactică validă de luptă? Întreb pentru că multe jocuri similare aveau tendința să ignore coliziunile dintre nave.

VT: Da, vom folosi această proprietate, așa că jucătorii se vor putea izbi de navele inamice folosindu-se navele lor.

CaribbeanIntIMG03GA: Pot fi îmbunătățite navele pe parcursul jocului? Fie prin modificări fizice sau prin antrenarea echipajului să devină mai eficient la operarea vasului?

VT: Poți să alegi cantitatea, calibrul și tipul (normale sau de bombardare) tunurilor ce vor fi puse pe nave și poți avansa echipajul la un grad mai mare de antrenament. Îmbunătățiri pentru corp și pânze sunt considerate. Antrenarea echipajului și îmbunătățire echipamentului lor va avea un efect categoric asupra performanței lor din timpul abordajelor.

GA: Include managementul echipajului lucruri precum moral? Vei fi vreodată în pericol de rebeliune dacă nu îți plătești echipajul?

VT: Da. Deși acest parametru de moral este ascuns de ochii jucătorului – afectează jocul considerabil, pentru că echipajul are nevoi de bază – mâncare și bani. Dacă eșuezi în a le aproviziona aceste resurse, există o șansă că vei avea pe mâini un eveniment de rebeliune la scară largă pe nava ta.

GA: Cât de mare poate deveni flota jucătorului? Și cât de multe nave pot lua parte la o singură bătălie?

VT: Vă puteți aștepta la aproximativ 5-6 nave într-o singură flotă (numărul real depinde de statisticile personajului corespunzător). Experimentăm cu numărul maxim de nave care pot participa într-o singură lupta, din moment ce afectează și performanța jocului.

GA: Puteți intra în detalii referitor la modul în care funcționează sistemul de asediere?

VT: Pe lângă asediile terestre existente (din Mount & Blade: With Fire & Sword), va fi opțiunea de atac pe mare – după distrugerea fortificațiilor și bateriilor de artilerie (și a flotei de apărare, dacă există una) în luptă navală, poți purcede pe pământ în oraș, atacând apărătorii fără nevoia de a te ta cu capul de pereți. Mai lucrăm la adăugarea de artilerie pe câmpul de bătălie ca un mijloc de nimicire a fortificațiilor în timpul unui asalt terestru, și la o abilitate de a ordona suport de artilerie naval.

GA: Ce formă vor lua evenimentele aleatoare? Vorbim despre furtuni și întâlniri ostile, sau ceva maiCaribbeanIntIMG05 mult, din moment ce anunțul pomenea „jucătorii punându-și la îndoială deciziile” referitor la evenimentele aleatoare.

VT: Nu sunt doar dezastre și întâlniri în joc – câteodată situația va necesita decizii grele din partea jucătorilor. Spre exemplu, ar putea fi o revoltă pe navă și jucătorul va avea diferite opțiuni pentru înăbușirea sa – cu sau fără vărsare de sânge, dar unele sacrificii ar trebui făcute oricum.

GA: Se vor putea vâna comori în joc?

VT: Da! Lucrăm la un set de misiuni despre vânătoarea de comori, ce implică achiziția unei hărți de comoară și apoi găsirea locului corect. Desigur, o astfel de hartă nu este garantată să nu fie falsă, și chiar atunci când este reală, comoară s-ar putea să fi fost prădată de mult…

GA: Ce fel de abilități au personajele la dispoziție, ce pot fi îmbunătățite cu timpul?

VT: Îmi pare rău, nu putem vorbi despre asta la acest punct. Vă puteți aștepta să vedeți setul de abilități din Mount & Blade: With Fire & Sword + câteva ‘specifice navigatului’ noi.

GA: Când începi jocul, ești deja un pirat, sau este ceva ce va trebui să decizi de unul singur pe măsură ce progresează campania? Ai putea, spre exemplu, să lupți de partea unei națiuni din zonă? Și că veni vorba, ce facțiuni vor fi în joc?

VT: Jucătorul începe ca un marinar neutru, mai târziu în joc își poate alege aliații și inamicii așa cum vrea. Sunt 5 facțiuni în joc: Imperiul Spaniol, Anglia, Franța, Olanda și Frăția Coastei. Jucătorul se poate alătura oricăreia dintre ele sau va putea să cuteze de unul singur, formând o facțiune ilegitimă cu el drept rege. Mai poți primi și scrisori de aprobare pentru a deveni un corsar al națiunilor Europene sau îți poți crea propria facțiune.

GA: Jocul va avea un fir narativ stabilit, sau veți merge pe un stil de singleplayer mai liber, cum aveau jocurile Mount&Blade?

VT: De această dată mergem pe stilul sandbox de joc al primului M&B. Vom implementa câteva elemente de poveste ca evenimente aleatoare, dar nu va fi un fir narativ stabilit în Caribbean!

GA: În multiplayer, se vor lupta doar jucătorii între ei, sau poate echipajul să se alăture bătăliei, ca CaribbeanIntIMG04modul Captains din Mount&Blade?

VT: Modul Captains din With Fire & Sword a fost una din ideile noastre și îl vom implementa în Caribbean! de asemenea. Credem că îmbunătățește foarte mult clasicul multiplayer al lui M&B.

GA: Ați determinat prețul pentru Caribbean! sau ce platforme de distribuție veți folosi?

VT: Este prea devreme să discutăm detaliile, dar ne gândim la un preț de în jur de 20 de euro. Jocul ar trebui să fie disponibil prin toate platformele de distribuție digitală majore și în magazine în unele țări.

GA: În cele din urmă, vor fi papagali în joc?

VT: Habar nu ai cât de des primim întrebarea asta :-) . Defapt, nu aveam nici o intenție să includem papagali în joc inițial, dar după toate aceste cereri, vom găsi o soluție.

GA: Mulțumesc pentru timpul acordat.

VT: Mulțumiri pentru interesul în jocul nostru!

Caribbean! va fi disponibil in aceasta toamna pentru PC.

3 Responses

  1. AndrewD

    Wow.Doar.Wow.Chiar ma inclin.Nu stiu prin ce metode poti lua”interviuri” dar e de apreciat…iarasi.wow.
    Un wow mare si pe partea jocului.Si chiar se lanseaza relativ devreme.Foarte multe posibilitati,insa m-a dezamagit doar o mica-mare chestie.
    ” nu va fi un fir narativ stabilit în Caribbean!”. Era puuuutin mai interesant daca avea si o poveste buna.Oricum , deja nu mai pot astepta sa-l joc.
    Din nou,excelenta treaba cu interviul!

  2. Mihai

    Chiar mi-a starnit interesul acest interviu. Nu prea am urmarit indeaproapre progresul jocului, dar de acum o sa stau cu ochii pe el.