8.5
User Score: 9.4 (8 votes)

La capitolul rejucabilitate, The Last of Us nu stă extraordinar. Jocul îți permite să îți upgradezi atât armele cât și unele abilități ale lui Joel, dar nu găsești (chiar și pe easy jucând și scotocind prin fiecare ungher) suficiente materiale pentru a face toate îmbunătățirile posibile dintr-o singură parcurgere a jocului. Așa că ai la dispoziție modul New Game+, care aduce în plus fix nimic. Nu e nimic schimbat la poveste, la întâlnirile cu inamicii, nu e mai greu. Dimpotrivă, e mai ușor. Deoarece îți păstrezi inventarul și abilitățile din prima trecere prin joc, putând continua să le îmbunătățești. Deci perfecționiștii ar putea găsi totuși un motiv să-l reia; la fel și cei ahtiați după elementele ce construiesc lumea jocului, deși acestea nu sunt deloc pe cât de multe ar trebui să fie. Bănuiesc că poți juca o a doua oară jocul, pentru a căuta în fiecare colțișor după răvașe, poze, scrisori, mesaje, înregistrări și alte lucruri similare, continuând să-ți îmbunătățești abilitățile și armele, sporind totodată dificultatea pentru o abordare mai tactică care să te determine să-l termini de jucat și a doua oară. Dar cred că doar fanii împătimiți cărora le-a căzut jocul cu tronc ar putea avea atâta răbdare încât să mai treacă încă o dată prin acest joc cap-coadă.

LastOfUsrevIMG19 LastOfUsrevIMG20 LastOfUsrevIMG21

Și nu ar fi o recenzie completă dacă nu aș menționa aspectul tehnic al jocului. Dar, sincer… după o remasterizare și la un an de la apariția acesteia, v-ați aștepta ca jocul să se prezinte altfel decât impecabil? Din punct de vedere tehnic jocul este tip-top! Nu are bug-uri, nu sacadează, nu are timpi mari de încărcare, animațiile sunt cursive, expresiile faciale clare, țintirea fără lag, AI-ul pertinent, skybox-ul e o frumos (deși cam pustiu, dar e de înțeles)… totul e cum trebuie. Mi-a luat ceva timp să mă obișnuiesc cu schema mai atipică de control, care mi s-a părut puțin depășită, dar poate că acum doar îi caut nod în papură. Ce mai, jocul are valoare mare de producție, iar asta se simte! S-a investit multă muncă în el, au muncit mulți oameni talentați, și se vede! Este un joc făcut pentru mase, făcut să placă la cât mai multă lume, să fie cât mai comercial. Nu vine cu un fir narativ care să te lase perplex sau să îți redefinească existența. Nu e complex în gameplay, nu e o provocare. Dar e la fel de lustruit ca fundulețul unui bebeluș, e simplu de jucat și ușor de plăcut. Apelează la tertipuri ieftine pentru a te emoționa și, exceptând cazul în care ați picat un test Voight-Kampff, reușește de minune. Este The Last of Us, de sine stătător, un motiv întemeiat să vă luați o consolă Sony? Nu! Cu siguranță nu! Dar dacă aș fi pus să recomand un singur joc care să trateze postapocalipsa zombie (și nu sunt un fan al acestui gen), atunci nici că aș găsi un altul care să o facă mai bine. Nu intră în topul preferințelor mele din toate timpurile, dar pentru cei aproximativ 80 lei dați pe el când l-am prins la promoție, eu mă declar mulțumit și consider că și-a făcut treaba de acești bani. Și, revenind la începutul acestui articol… este The Last of Us un joc de 10/10? Nu. Categoric nu. Din punctul meu de vedere, jocul are destule carențe. Ce face nu face prost, dar ce face nu este mult. Iar standardele mele sunt ceva mai ridicate de atât. Cu toate astea… dacă dețineți vreo consolă Sony și aveți ocazia să puneți mâna pe The Last of Us, vă sfătuiesc să o faceți. Chiar dacă nu vă va revoluționa lumea, mă îndoiesc că veți regreta timpul și banii dați pe el.

9 Responses

1. Marius

Foarte bun review, argumentat, la obiect – chiar daca n-as fi zis asta dupa numarul de pagini Razz – si mai ales care te aduce cu picioarele pe pamant. Eu unul sunt satul de note de 10 aruncate asa, pentru ca un joc are o singura componenta remarcabila si alte patru-cinci mediocre. La cat mai multe!

2. Laur

Deci,în primul rand îl cunosc pe Mihai,este un băiat super, în al doilea rand face ca review-rile jocurilor sa para ca sunt făcute de profesioniști, și credeți-mă nu este primul game la care a făcut review! Ca de obicei un review de excepție…. Succes Mihai,you rock!

3. Lucian

Sa inteleg ca Mihai face parte din echipa GA. Unacomn a plecat? Anyway, un review foarte bun la un joc grozav. Smile

4. Mihai

@Lucian: Nu pot vorbi in numele lui unacomn, si nu stiu sincer daca a plecat sau nu. Dar pot sa te asigur ca eu nu fac parte din echipa games-arena, decat ca simplu follower, ceea ce sunt de foarte multa vreme. Review-ul a fost un experiment de-al meu, iar unacomn a fost foarte amabil in a-mi da apa la moara, so kudos for him. Grin

N-as putea in veci sa-l inlocuiesc pe unacomn. Cata munca si suflet a depus baiatu` asta in tot ce a intreprins pt aceasta industrie, eu n-as fi in stare sa fac nici in 7 vieti! Din punctul meu de vedere, oricine ar scrie pe games-arena, unacomn e de neinlocuit.

Va multumesc frumos pt aprecieri!

5. Geoquake

Foarte bun review,clar si atinge toate punctele importante.Finalul nimic?

6. Mihai

Ai dreptate. Puteam comenta mai mult despre final. Dar nu vroiam sa dau spoilere. Si deja review-ul era destul de lung. Dar, trebuie sa recunosc… finalul m-a surprins. Nu a fost neaparat o intorsura de 180 grade… dar a fost o surpriza binevenita in comparatie cu progresia firului narativ pana la acel punct. A fost totusi un aspect de care am tinut cont cand i-am dat nota, doar ca nu am mai apucat sa vorbesc despre asta.

Plus ca-s ruginit. Nu am mai scris o recenzie de vreo 6 ani. Grin