• Te întrebi de ce naiba există Guitar Hero când puteam avea un joc de ritm adevărat
Grafică: 7
Sunet: 10
Gameplay: 9
Conținut: 7.5
NecrodancerCaseta

Înainte să citiți mai departe, deschideți un tab nou la browser, intrați pe adresa asta: https://www.youtube.com/watch?v=UrS1RyuoG0I și lăsați-l să ruleze pe fundal cât citiți. Crypt of the Necrodancer face parte dintr-un gen nou de jocuri, unul la care nu mă așteptam. Jocurile de muzică și ritm care nu sunt oribile. Alternativ, îl poți numi un Rogue-Dancer, sau un Rythm&Rogue, poate Rogue&Roll. Încerc să evit termenul de Rogue-Like pentru că sare peste câteva concepte ale genului și pentru că îmi tot în vin în minte imagini cu jocuri ce copiază forma, dar nu și fundamentul ideii. Dar, dacă vreți, Crypt of the Necrodancer este un Rogue-Like, unul pe cât de Rogue se poate, de aproape îi curge Nethack prin vene. Sigur, nu are complexitatea lui Nethack, nu există nivele de progresie, nu ai nu animal de companie, nu ai o nevoie constantă de mâncare pentru a rămâne în viață, dar tot este al naibii de greu. De ce? Pentru că este simultan și un joc de ritm.

NecrodancerRevIMG01 NecrodancerRevIMG02 NecrodancerRevIMG03

Unul care începe cu o tânără numită Cadence săpând prin morminte, în ciuda avertizărilor sătenilor. În mod previzibil, ea pățește ceva rău, căzând, potențial murind, iar inima sa fiind smulsă de un Necrodancer. Acesta o învie apoi, sincer nu prea am înțeles de ce, poate vroia ca ea să fie una din creaturile lui numeroase ce populează catacombele sale, numai că nu prea a funcționat cum trebuie pe ea. Astfel, trezindu-se cu o nesănătoasă obsesie de-a acționa numai în ritm, Cadence se aventurează până în adâncurile criptei, din motive ce vor deveni evidente pe măsură ce povestea este relatată, zonă cu zonă, boss cu boss, până la duelul final cu însuși Necrodansatorul. Moment în care afli că nu, acesta nu este finalul poveștii. Ca să afli tot, va trebui să parcurgi iar povestea, cu încă un personaj, recent deblocat, iar apoi cu încă unul, dar de data asta în sensul invers al nivelelor. Și dați-mi voie să vă spun că aici se vede exact cât de hardcore poate fi acest joc. Crypt of the Necrodancer se așteaptă de la tine să termini fiecare nivel folosind un personaj ce are doar un punct de viață, pe care îl vei pierde nu doar dacă ești lovit de orice, ci și dacă măcar o singură dată nu ești în ritm cu muzica. Simplu spus, jocul nu dă doi bani că tu vrei să știi povestea până la capăt, dacă nu ești bun, cu adevărat bun, excelent, excepțional până la punctul de perfecție sublimă, nu meriți să știi cum se termină jocul. Ador asta. Ador asta pentru că în Crypt of the Necrodancer nu vei găsi doar această provocare pentru masochiști perfecționiști. Vei găsi o varietate largă de stiluri de joc și nivele de provocare, toate rezultate predominant din personajul ales, deoarece sunt mai multe decât am spus anterior.

NecrodancerRevIMG05 NecrodancerRevIMG06 NecrodancerRevIMG04

Jocul îl începi, practic, într-un antreu, ce acționează ca meniul de selecție. De aici poți pleca spre zonele deblocate, te poți antrena, dacă ai găsit personajele care îți permit să deblochezi aceste funcții și le-ai eliberat din catacombă. Tot de aici mai poți participa la diverse provocări, poți juca în multiplayer local, poți accesa editorul de nivel și poți selecta personajul. Unele au handicapuri ridicole, cum ar fi să ia daune de la aurul pe care îl ia de pe jos, la inabilitatea de-a căra o armă sau de a răni în vreun fel inamicii. Există și un personaj pentru cei care nu sunt în stare să joace partea de ritm, și vor doar catacombele. Bardul funcționează ca un personaj tradițional de Rogue-like, inamicii se mișcă după el, și nu există ritm, dar muzica rămâne. Din această zonă mai poți cumpăra upgrade-uri permanente pentru personaj, ce sunt destul de puține la număr, nu poți face o entitate nemuritoare ce poate omorî totul cu o privire. Mai cumperi și obiecte ce vor apărea prin cuferele din catacombe, sau la vânzătorul ce apare cam la fiecare etaj. Un vânzător ce se pricepe bine la cântat, vocea sa sintetizată acompaniind orice melodie de fundal.

Mai, tot vedeam articole despre el pe PlayStation Blog si Dualshockers… am vazut cateva screenshots, nu mi-a placut, i-am zis pas. Acuma, din moment ce tu i-ai dat 10… o sa fiu mai atent putin cu el. Dar sa stii ca tot sceptic sunt in privinta lui.

2. peng

@Gusa Catalin

Unacomn’s got the boogie fever. :party: :party: :party: